חברת מטח מקימה בירוחם חממה לסטארט-אפים בחינוך

החממה, שאמורה להתחיל לפעול בחודש יוני הקרוב, תגייס 10 מיליון דולר במשך חמש השנים

חברת מטח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית) מקים חממה טכנולוגית לסטארט-אפים בעיר ירוחם כדי לעודד חדשנות ופיתוח טכנולוגיות בתחום החינוך. החממה, שאמורה להתחיל לפעול בחודש יוני הקרוב, תגייס 10 מיליון דולר במשך חמש השנים הקרובות ותאפשר לסטארט-אפים ויזמים ישראלים לפעול בתחום החינוך ולפתח וליצור מודלים ופתרונות טכנולוגיים ייעודים כמו גם ייזום מחקרים סביב הקשר בין התרבות הדיגיטלית ומערכת החינוך. בראש החממה הטכנולוגית יעמוד אבי ורשבסקי, ראש תחום חברה ורוח במטח, אשר היה מיוזמי ומפתחי פלטפורמת הספרים הדיגיטליים 'כותר'.

החממה הטכנולוגית תורכב משלושה חלקים ובראשם הגראז', בו יפעלו היזמים על פיתוח פתרונות לבעיות ואתגרים בתחום החינוך; המעבדה שתקשר בין החממה לבין כיתות לימוד בבתי ספר נבחרים ותפעל לזהות צרכים טכנולוגיים של מערכת החינוך; והאקווריום שישמש כמרכז מחקר ומידע ראשון מסוגו לתחומי חינוך וטכנולוגיה.

לדברי מנכ"לית מטח, גילה בן-הר, "מדינת ישראל ידועה כמעצמת היי=טק ויזמות בקנה מידה עולמי אך יחד עם זאת יש להמשיך ולהשקיע בכדי לגשר על הפער בין היכולות הטכנולוגיות שלנו לבין יישומן במערכת החינוך". על הבחירה בירוחם כבסיסה של החממה הטכנולוגית אמרה בן-הר כי "מדובר בבחירה טבעית עבורנו מתוך מטרה לבסס ולעודד יזמים וסטארט-אפים לפעול מהנגב, כמו גם לקחת חלק בפעילות קהילתית באזור ומעורבות במוסדות החינוך בירוחם והסביבה".

ראש מועצת ירוחם, מיכאל ביטון, הוסיף כי "הקמת החממה בירוחם מבוססת בראש וראשונה על כך שיש פה את ההון האנושי הראוי להוביל את המרכז ואת הרוח הדרושה כדי לייצר תנופה ציונית בנגב. תעשיית ההיי-טק מצטיינת בכך שהיא יכולה להתגבר על גבולות ומרחקים פיזיים. אני מאמין שהבחירה של מטח היא סנונית ראשונה המבשרת על גופים נוספים שישתלבו במהלך שיביא לפיתוח תעסוקה והקמת תעשיית הייטק באזור".