הגרפיקה של לוסיד תשולב בלוחות האם של אסוס

חברת הסטארט-אפ הישראלית חתמה השבוע חוזה עם חברת המחשבים הטיוואנית ■ ההיקף הכספי של החוזה נאמד ב-3 מיליון דולר ללוסיד

חברת הסטארט-אפ הישראלית, לוסיד, חתמה השבוע חוזה עם חברת המחשבים הטיוואנית אסוס. במסגרת החוזה, תשולב תוכנת הגרפיקה של לוסיד בשם Virtu MVP בלוחות האם החדשים של החברה, המגיעים עם מעבדי הדור החדש של אינטל - Ivy Bridge. ההיקף הכספי של החוזה נאמד ב-3 מיליון דולר ללוסיד.

במעבדי אייוי ברידג', העיבוד הגרפי מבוצע על-ידי המעבד הראשי והתוכנה של לוסיד מבצעת ניהול בין משאבי המעבד לבין משאבי כרטיסים גרפיים המותקנים בו ובכך משפרת ביצועי המחשב. התוכנה מאפשרת שימוש בו זמני במעבד של המחשב להרצת יישומים גרפיים כבדים כגון משחקי מחשב או המרת סרטים מפורמט אחד לשני.

התוכנה של לוסיד מתאימה כיום למחשבים נייחים, כאשר בקרוב תושק הגרסה למחשבים ניידים ולקראת סוף השנה גם לטאבלטים וסמארטפונים. התוכנה משולבת כיום ב-60 סוגי לחות אם שונים, כמו בחברת MSI.

לוסיד הוקמה בשנת 2005 על-ידי אופיר רמז, נשיא וסמנכ"ל פיתוח עסקי וד"ר ראובן בקלאש והיא מנוהלת על-ידי משה שטיינר, בכיר לשעבר בחברות השבבים אופלוס וגלילאו. בחברה מועסקים 30 עובדים והושקעו בה 40 מיליון דולר על-ידי קרן ההשקעות האמריקאית רו ונצ'רס, והקרנות הישראליות גיזה וג'נסיס.

Virtu MVP תוצג בתערוכת קומפיוטקס, תערוכת המחשבים השנתית שתפתח בתאריך 5 ביוני בטייוואן.