אדלסון: "השקעתי כאן כדי להציע תקשורת הוגנת ומאוזנת"

בעלי העיתון "ישראל היום" אמר את הדברים בתצהיר שהגיש במסגרת הסכסוך המשפטי המתנהל בינו לבין שלמה בן-צבי, שותפו לשעבר בחינמון "ישראלי"

"החלטתי להשקיע בשוק התקשורת בישראל לא רק בגלל הרווח הכלכלי אלא, ואולי בעיקר, בגלל הרצון להציע לציבור הישראלי הזדמנות לתקשורת הוגנת ומאוזנת" - כך כותב איש העסקים ובעלי עיתון "ישראל היום", שלדון אדלסון, בתצהירו לבית המשפט, במסגרת הסכסוך המשפטי המתנהל בינו לבין שותפו העסקי לשעבר בחינמון "ישראלי", שלמה בן-צבי.

במסגרת התביעות ההדדיות שהגישו אדלסון והבעלים והעורך של "מקור ראשון", בן-צבי, נחשף בשבוע שעבר עוד טפח מהתנהלות העסקית של החינמון שנסגר "ישראלי".

בן-צבי, מנהלה לשעבר של חברת "ישראלי-ניוז בע"מ", שהוציאה לאור את "ישראלי", ובעל השליטה בקבוצת "הירש מדיה בע"מ", תובע בבית המשפט את אדלסון על 12 מיליון שקל. זאת בטענה כי האחרון נסוג בו מהסכם השותפות ביניהם תוך השארת חובות גדולים בידיו.

מנגד, אדלסון הגיש תביעה נגד בן-צבי בהיקף של 31.3 מיליון שקל, בטענה כי החברות שבבעלותו לקחו לעצמן כספים שהשקיע אדלסון בחברת ישראלי-ניוז.

8 חודשים לאחר שבן-צבי הגיש את תצהירו לבית המשפט, הגיש בשבוע שעבר אדלסון את תצהירו. אדלסון התייחס לדברים שאמר בן-צבי בתצהירו, לפיהם אדלסון ביקש לשנות את אופיו של "ישראלי" מקליל למעמיק.

לדברי אדלסון, "נודע לי כי מר בן-צבי ומר גרינברג (מנהל הפיתוח העסקי לשעבר של "הירש מדיה", ר"ב) טוענים עכשיו כי העיתון היה אמור לשאת אופי קליל. להיפך, כבר מההתחלה טען בפני בן-צבי כי העיתון יישא אופי איכותי, בעל תוכן עשיר, ויופק על-ידי עיתונאים מכובדים, ובראשו יעמוד עורך מוכר. רק בהסתמך על מצגת זו שוכנעתי להשקיע במיזם העיתונאי הזה".

"דרש שליטה"

אלדסון הבהיר בהמשך כי לא הייתה לו שום כוונה להשקיע בזן נחות של מוצר תקשורתי. "אני לא נוהג להשקיע במוצרים ושירותים מאיכות ירודה, ואיני מאמין שעיתון מזן נמוך יכול להשיג את מטרות ההשקעה שלי", הסביר אדלסון.

לדברי אלדסון, בן-צבי הציע לו כי כל אחד מהם ישקיע במיזם 4 מיליון דולר, ובכך יהפכו לשותפים שווים במיזם. "אמרתי לבן-צבי כי אין זה ממנהגי להשקיע ביחס של 50-50, ולכן דרשתי כי תהיה לי השליטה בעניינים שונים. כדוגמה, התייחסתי למינוי העורך הראשי והמנכ"ל של העיתון. בן-צבי הסכים לתנאי זה", כתב אדלסון.

"אין זה סוד שניוזקו (החברה שאדלסון הקים לצורך השקעה בחינמון, ר"ב) לא הייתה מרוצה מהאיכות הירודה יחסית של העיתון", מוסיף אדלסון, "לא רצינו עיתון בעל אופי שונה כפי שבן-צבי טוען, אלא עיתון באיכות שהובטחה לי".

אדלסון הוסיף כי הוא לא ציפה שיהיה צורך בהשקעה נוספת כדי לשפר את איכות העיתון. עוד הוסיף כי האיכות הירודה של העיתון הביאה אותו להימנע מלהשקיע יחד עם בן-צבי בעיתון "מעריב". יחד עם זאת, אלדסון הוסיף כי הוא לא פעל לרכוש את "מעריב" ב-2006 או לסכל עסקה שכזאת.

בניגוד לטענות שהועלו בתצהירו של בן-צבי, טוען אדלסון כי לא הייתה שום כוונה כי "ישראל היום" יתחרה ב"ישראלי", בין היתר משום שמדובר להבנתו בשני מוצרים שונים לגמרי. "בכל אופן, 'ישראל היום' לא פעל להביא להתמוטטות העיתונות של בן-צבי".