ועדת פלסנר התכנסה; נתניהו: "הזמן קצר והמלאכה מרובה"

ראש הממשלה: "היום אנחנו מתחילם בדיונים שבסופם יהיה חוק חדש שיחליף את חוק טל. ארבעה עקרונות צריכים להנחות אותנו: שוויון בנטל, הדרגתיות בביצוע, הכללת יהודים וערבים כאחד ולעשות הכל בלי לשסות ציבור בציבור"

ועדת פלסנר למציאת חלופה לחוק טל התכנסה היום לישיבתה הראשונה במטרה להביא הצעת חוק חלופית ולחקיקתה עד ה-31 ביולי.

"הזמן קצר והמלאכה מרובה. צריך להחליט, לבצע ולחוקק", אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתח הישיבה הראשונה. "לפני שבועיים היינו באולם הזה שאול מופז ואנוכי כדי להודיע על הקמת ממשלת האחדות הרחבה. הסעיף הראשון בהסכם האחדות היה להביא חלופה לחוק טל. קודם לכן, בינואר השנה ועוד לפני פסיקת בג"ץ אמרתי בכנסת שנביא פתרון טוב יותר וצודק יותר של חוק טל. אני קורא לוועדה לקידום השוויון בנטל "ועדת קש"ב". היום אנחנו מתחילם בדיונים שבסופם יהיה חוק חדש שיחליף את חוק טל. ארבעה עקרונות צריכים להנחות אותנו: שוויון בנטל, הדרגתיות בביצוע, הכללת יהודים וערבים כאחד ולעשות הכל בלי לשסות ציבור בציבור", הוסיף ראש הממשלה.

לדבריו, "בשבועות הקרובים יידרשו חברי הוועדה להביא פתרון צודק יותר לחברה הישראלית".

השר שאול מופז, הוסיף: "אני רואה בזה רגע היסטורי וגם הזדמנות לשנות את סדר היום במדינת ישראל. תיקון השוויון בנטל זה דבר הכרחי והגיע הזמן לשנות את סדר היום הלאומי בנושא, וחשוב מאוד שעבודת הוועדה תיעשה באופן בו נשמע את כל חלקי החברה בישראל והוועדה תעשה את העבודה בלו"ז לחוץ. אנחנו אומרים לכולם: יוצאים לדרך חדשה ולסדר לאומי חדש. העיקרון של שירות לכל, יהיה לו מרכיב של שירות בצה"ל ושל שירות בשירות האזרחי. הבטחנו לתקן את החוק שדובר עליו שהוא לא חוקתי ואני חושב שהדברים ייעשו גם בפיקוח, גם בשקיפות וניצור חברה יותר שוויונית ויותר מלוכדת".