יוזמה בליכוד להציל את ערוץ 10: החובות יידחו ל-2015?

ח"כ אקוניס עומל על הצעת חוק לפיה חובות ערוץ 10, שעומדים על כ-45 מיליון שקל, יומרו בהשקעה ביצירה ישראלית או אפילו יידחו במספר שנים עד ל-2015

יוזמה ראשונה מטעם הליכוד להצלת ערוץ 10. לאחר שמפלגת השלטון התנגדה בוועדת הכלכלה להצבעה בעד דחיית החובות של ערוץ 10, דווקא ח"כ אופיר אקוניס - ששימש בעבר כיו"ר ועדת הכלכלה ונחשב לאחד מחברי הכנסת הנאמנים והמקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו - יוזם הצעת חוק שצפויה לפתור את הבעיה.

ח"כ אקוניס עומל בימים האחרונים על הצעת חוק, שטרם גובשה, לפיה חובותיו של ערוץ 10, שעומדים על כ-45 מיליון שקל, יומרו בהשקעה ביצירה ישראלית או אפילו יידחו במספר שנים עד ל-2015. כאמור, בשלב זה אין עדיין נוסח סופי, והצעת החוק כלל לא הונחה עדיין על שולחן הכנסת.

בתקופה האחרונה ניהל ערוץ 10 מגעים עם מספר משקיעים פוטנציאליים, ואולם אלה הבהירו פעם אחר פעם כי כל עוד לא תיפתר בעיית החובות של הערוץ למדינה - לא תהיה השקעה מצדם.

ההערכות הן כי אם ח"כ אופיר אקוניס יעלה את ההצעה, היא תזכה לשיתוף-פעולה ולתמיכה נרחבת מצד שאר המפלגות שתמכו עד כה בדחיית החובות.

יש לציין כי בחודש ינואר הגישו חברי הכנסת נחמן שי (קדימה) ואיתן כבל (העבודה) הצעת חוק בעלת אופי דומה לפיה יומרו חובות ערוץ 10 לרשות השנייה בהפקת תוכניות מסוגה עילית. לדברי ח"כ שי ההצעה עדיין עומדת בוועדת שרים לענייני חקיקה ואולם עתה יש סיכוי שהיא תעלה מחדש. כמו כן, קיימת האפשרות שמכיוון שקדימה חברה בקואליציה, תצורף ההצעה של אקוניס לזאת של נחמן שי שכאמור טרם נידונה בוועדת השרים לענייני חקיקה.