NBA: כמה עשירים, ככה מפסידים

לוס אנג'לס לייקרס, ניו יורק ניקס, שיקגו בולס: שלושת השווקים העשירים ביותר בליגה נשארו ללא קבוצה בפלייאוף. אז יש קשר בין כסף להצלחה?

בשנים האחרונות יש ניסיון גדול מאוד ב-NBA לאזן את הליגה בין הקבוצות שמגיעות מהשווקים הגדולים לקטנים, למרות שמעולם לא הוכח שיש קשר ישיר בין הצלחה לבין גודל השוק ממנה באה הקבוצה. ניו יורק ניקס היא הדוגמה העיקרית לעניין הזה - קבוצה שבאה משוק הטלוויזיה מס' 1 בארה"ב, ולא זכתה באליפות מאז 1973.

הניסיון הזה לאזן הביא את הליגה להחלטה על הפעלת מנגנון כלכלי, במסגרתו יועברו כספים מהקבוצות שמגיעות מהשווקים הגדולים לאלו שמגיעות מהשווקים הקטנים. אלא שלפנות בוקר (ג') שוב הוכח שאין קשר ישיר ממשי בין העושר של הקבוצה וגודל השוק ממה היא באה, לבין זכייה באליפות ה-NBA.

לוס אנג'לס לייקרס - הקבוצה העשירה בליגה (שווי מוערך 900 מיליון דולר), זאת שמחזיקה את הכוכב הגדול והיקר ביותר בליגה (קובי בראיינט שמרוויח 25.2 מיליון דולר בשנה) - הודחה בסדרת חצי גמר המערב על-ידי אחת מהקבוצות הצנועות והצעירות בליגה, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. הלייקרס הפסידו הלילה 106-90 בדרך לתבוסה 4-1 בסדרה.

המשמעות היא שלשלושת השווקים הגדולים והעשירים של ה-NBA - ניו יורק, לוס אנג'לס ולשיקגו - לא תהיה נציגה בין ארבע הקבוצות שישחקו בגמרים האזוריים. פילדלפיה, נציגת השוק הרביעי בגודלו בארה"ב, גם היא בדרך להדחה אחרי שנפלה לפיגור 2-3 מול בוסטון.

בגמר המערב ישחקו שתיים מהקבוצות שמגיעות מהשווקים הכי חלשים טלוויזיונית בארה"ב - סן אנטוניו (שוק הטלוויזיה ה-37 בארה"ב) ואוקלהומה סיטי ת'אנדר (שוק הטלוויזיה ה-45 בגודלו).

בחצאי גמר המזרח מובילה בוסטון 2-3 על פילדלפיה, בעוד מיאמי ואינדיאנה בשוויון 2-2.