יינות ביתן רכשה את שוק הסיירים בחולון ב-30 מיליון שקל

הרכישה כוללת את הנדל"ן ואת הפעילות המסחרית במבנה ■ אתמול נחשף ב"גלובס" כי יינות ביתן במו"מ לרכישת השליטה בצים שיווק, בעלת כמעט חינם

רשת יינות ביתן מבצעת רכישה נוספת בענף הסופרמרקטים. ל"גלובס" נודע כי הרשת רכשה באחרונה את "שוק הסיירים" בצומת חולון, תמורת 30 מיליון שקל. מדובר ברכישה הכוללת הן את הנדל"ן, שעבורו שילמה הרשת 18 מיליון שקל, והן את הפעילות המסחרית במבנה, שעבורה שילמה הרשת 12 מיליון שקל.

כפי שנחשף אמש (ב') ב"גלובס", רשת יינות ביתן מנהלת מו"מ לרכישת השליטה בחברת צים שיווק, בעלת רשת כמעט חינם. אם המו"מ יושלם, הרי שיינות ביתן תכפיל את מחזור מכירותיה הנוכחי, שעל-פי הערכות עמד בשנת 2011 על 1.3 מיליארד שקל (ללא מע"מ).

על-פי דיווחי צים שיווק, מחזור המכירות של מחסני כמעט חינם הסתכם בשנת 2011 ב-1.27 מיליארד שקל, שהניבו רווח גולמי של 300 מיליון שקל (23.6% מהמכירות). הרווח התפעולי של צים שיווק הסתכם ב-51.2 מיליון שקל, שהיוו 4% מהמכירות ובשורה התחתונה החברה חתמה את השנה עם רווח נקי של 34.76 מיליון שקל. רכישת רשת מחסני כמעט חינם תעניק ליינות ביתן אחיזה בצפון הארץ, שם היא אינה פעילה.

ב"שוק הסיירים" פועלים כיום מספר עסקים קמעונאיים שהעיקרי בהם הוא חנות בגודל של 500-600 מ"ר לממכר ירקות ודגים טריים, שהוסבה לאחר הרכישה ל"יינות ביתן".

בנוסף, פועלות במתחם חנויות קמעונאיות שונות קטנות, כמו חנות לממכר כלים חד-פעמיים. לאחר שיסתיימו כל חוזי השכירות במבנה, תקים רשת יינות ביתן חנות סופרמרקט אחת, שתשתרע על שטח של 1,800 מ"ר. החנות החדשה צפויה לעורר את התחרות באזור, שכן במרחק לא רב משם פועל סניף גדול של רשת חצי חינם.

רשת יינות ביתן, המונה 27 סניפים, נמצאת בבעלות הזוג נורית ונחום ביתן. יינות ביתן פועלת בעיקר בזירת הדיסקאונט אך מפעילה גם סופרמרקטים שכונתיים. לרשת סניפים בערים אשקלון, אשדוד, חולון, ראשון לציון, נתניה, הרצליה, פתח תקוה, ראש העין, מודיעין, קריית שדה התעופה, כפר סבא, רעננה, מעלה אדומים ואילת.

עיקר התפתחותה של הרשת נעשה באמצעות רכישות. כבר בשנת 2006 היא רכשה את רשת הסופרמרקטים "סופר רמה" שמנתה 4 סניפים, תמורת 50 מיליון שקל. כעבור שנה היא רכשה את שלושת סניפי רשת "יד יצחק" תמורת 121 שקל. בין השנים 2008-2012 ביצעה יינות ביתן עסקאות לרכישת 9 סניפי סופרמרקטים נוספים תמורת יותר מ-50 מיליון שקל.

מסע הרכישות של יינות ביתן
 מסע הרכישות של יינות ביתן