יהושע וגליקמן מתמודדים על הפרסום של דואר ישראל

רוב המשרדים העומדים בתנאי הסף במכרז על תקציב הפרסום של דואר ישראל החליטו שלא לקחת בו חלק ■ ברוקנר-נטע-יער, דרורי-שלומי-שקד, רגב-קויצקי, ראובני-פרידן וגלר-נסיס ימנעו כנראה מהשתתפות

המכרז על תקציב הפרסום של דואר ישראל מסתמן כדליל במשתתפים: ל"גלובס" נודע, כי עד עתה החליטו רוב המשרדים העומדים בתנאי הסף שלא לקחת בו חלק. המשרדים ברוקנר-נטע-יער, דרורי-שלומי-שקד, רגב-קויצקי, ראובני-פרידן וגלר-נסיס ימנעו כנראה מהשתתפות וב-JWT עדיין לא קיבלו החלטה סופית. בשלב זה שני משרדים בלבד החליטו לקחת במכרז חלק: יהושע TBWA וגליקמן-נטלר-סמסונוב המטפל בתקציב כיום.

תנאי הסף קובעים שבמכרז יוכלו להשתתף אך ורק משרדים שהיקף הפרסום שלהם עמד על לפחות 80 מיליון דולר במחירי מחירון בשנת 2011 ולא יותר מ-180 מיליון דולר. המשמעות היא כי מקאן אריקסון, אדלר-חומסקי, באומן-בר-ריבנאי וגיתם BBDO לא יוכלו להתמודד על התקציב. גם שלמור-אבנון-עמיחי שהיום כבר איננו נמנה על חמשת המשרדים הגדולים לא יוכל לקחת במכרז חלק מאחר וב-2011 היקפי הפרסום שלו היו מחוץ לטווח האפשרי.

בתקציב הפרסום של דואר ישראל מטפל בחמש השנים האחרונות משרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב. הדואר יוצא למכרז למעשה ללא שיקול דעת עצמאי, שכן הוא כפוף לחוק חובת המכרזים אליו כפופים כל משרדי הממשלה.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה, כי היקף הפרסום של דואר ישראל עמד ב-2011 על 6.4 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-2 מיליון דולר במחירים ריאליים. מדובר בירידה משמעותית לעומת שנים קודמות.