מפחדים מירידות? תעודת הסל שתגן עליכם משיגעון השוק

במצב הרגיש של השווקים נראה כי זהו הזמן המתאים לחשיפה לחברות דיבידנד מהסוג שקיים בקרן הסל DHS

אחר הראלי החזק בשווקים בחצי השנה האחרונה, אנו מתחילים לזהות סימנים מזהירים רבים, המגיעים מכיוונים שונים: החששות מהחמרת המצב באירופה בעקבות הבחירות שנערכו באחרונה בצרפת וביוון, חוסר ודאות פוליטית בארה"ב, והאטה בקצב הצמיחה בשווקים המתעוררים. כל אלו מגבירים את רמת הסיכון הכרוכה בהשקעה בשוק המניות, ובכך מדגישים את חשיבות החיפוש של אפיקי השקעה בפרופיל סיכון נמוך.

בהקשר זה עולה חשיבות ההשקעה בחברות דיבידנד. בשוק העולמי קיים מגוון של קרנות סל המתמחות בתחום, ביניהן נציין את SPDR S&P Dividend (SDY), iShares Dow Jones Select Dividend Index (DVY), וקרן הסל Vanguard Dividend Appreciation (VIG) - שלוש הקרנות מנוהלות על-ידי שלוש חברות ניהול מתחרות בארה"ב.

לאורך השנים האחרונות, ובפרט מאז השפל של 2009, הציגו קרנות סל דיבידנד ביצועי יתר בהשוואה למדד ה-S&P 500; שלא לדבר על תשואת היתר המרשימה במיוחד בהשוואה למדד ה-MSCI העולמי, השווקים המתעוררים ושוקי המניות באירופה ובישראל, שכולם פיגרו באופן ניכר לעומת ביצועי מדד המניות האמריקני.

פיזור ענפי דפנסיבי

קרן סל אחת בלטה במיוחד. היא הצליחה לעקוף את מדדי הדיבידנד, והציגה תשואה מרשימה של כ-113% מהשפל של 2009 (בהשוואה לתשואה של כ-80% בקרנות הדיבידנד ובמדד S&P 500 הרחב), וגם בתקופה האחרונה רשמה ביצועי יתר לעומת קרנות הסל המתחרות - עם תשואות של כ-5% בשנה האחרונה ושל כ-8% בחצי השנה האחרונה.

מדובר בקרן WisdomTree Equity Income Fund (סימול: DHS), שעוקבת אחר החברות המציגות את תשואת הדיבידנד המירבית בארה"ב. לשם ההשוואה, תשואת הדיבידנד השנתית של קרן DHS עומדת על כ-3.4%, לעומת תשואה של כ-3% בתעודת הדיבידנד SDY, כ-2% בקרן VIG ופחות מכך ב-S&P 500.

מה שחשוב לא פחות מתזרים הדיבידנד הגבוה, הוא הפיזור הענפי של קרן DHS בהשוואה לשאר קרנות הסל. הסקטורים הדפנסיביים, כגון צריכה בסיסית, בריאות, תשתיות ושירותי תקשורת, שמהווים נתח של כ-30% בלבד במדד ה-S&P 500, ושל כ-40% בקרן SDY, מהווים בהרכב קרן DHS נתח משמעותי של כ-63% (!). הדבר בא לידי ביטוי ברמת הסיכון הנמוכה של הקרן.

המניות הבולטות ב-DHS הן חברות בלו-צ'יפ כמו חברת שירותי התקשורת המובילה AT&T (T) - מניה בעלת תשואת דיבידנד של 5.2%; ענקית התעשייה ג'נרל אלקטריק (GE); חברות התרופות המובילות פייזר (PFE) וג'ונסון אנד ג'ונסון (JNJ); חברת הטבק פיליפ מוריס (PM); מובילת ענף השבבים אינטל (INTC); חברת האנרגיה המובילה קונוקו-פיליפס (COP), ועוד.

החברות האמורות מחזיקות במעמד מוביל בתחומן ונהנות מגידול ברווחיות, בתזרים מזומנים ובחלוקת הדיבידנד לבעלי המניות. במצב הרגיש של השווקים, נראה כי עכשיו הוא הזמן המתאים לחשיפה לסוג חברות הזה בתיק ההשקעות.

*** הכותב הוא אנליסט בכיר של בנק ההשקעות אופנהיימר ישראל. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם