היסטוריה בשוק הדפדפנים: כרום עקף את אקספלורר

כך עולה מסקר שפרסמה חברת מחקרי השוק StatCounter ■ נתח השוק של כרום עמד על 32.76%, לעומת נתח שוק של 31.94% לאינטרנט אקספלורר

דפדפן האינטרנט של גוגל, כרום, עקף לראשונה את זה של מיקרוסופט, אינטרנט אקספלורר, כך עולה מסקר שפרסמה חברת מחקרי השוק StatCounter. גוגל כרום, שגרסה שלו לסמארטפונים יצאה לשוק בפברואר השנה, היה הדפדפן הפופולרי ביותר בקרב גולשי האינטרנט בשבוע שבין ה-14 במאי ל-20 במאי. נתח השוק של כרום עמד על 32.76%, לעומת נתח שוק של 31.94% לאינטרנט אקספלורר.

היתרון הקל של כרום על אקספלורר נרשם לאחר חודשים בה נרשמה עלייה מתונה אך קבועה בנתח השוק שלו, כאשר במקביל ירד נתח השוק של אקספלורר באופן קבוע. יש לציין שאקספלורר הוא עדיין הדפדפן הפופולרי ביותר בקרב הגולשים בארה"ב, כאשר ברזיל רוסיה והודו הן המדינות שתרומתן לנתח השוק ההולך וגדל של כרום היא משמעותית במיוחד.

האקספלורר עדיין מוביל בארה"ב

על פי הסקר, נתח השוק של כרום בארה"ב עומד על 24% ואילו זה של אקספלורר עומד על 39%, אך המגמה בארה"ב זהה לזו של שאר העולם, וגם שם מאבד אקספלורר גולשים בעוד כרום ממשיך לצמוח.

על פי הסקר, דפדפן האינטרנט פיירפוקס של מוזילה מחזיק בנתח של 24%, דפדפן ספארי של אפל בנתח של 7% ואילו אופרה בנתח של 1%.

"מדובר רק בתקופה קצרה, אבל זה ציון דרך", אמר מנכ"ל StatCenter, אאודהן קולן, עם פרסום הדו"ח של החברה, "עם זאת, עדיין אי אפשר להגיד בבטחה שכרום ייטול את הבכורה בשוק הדפדפנים בטווח הארוך", הוא הוסיף. "ישנה מגמה בולטת של שימוש בכרום בסופי שבוע, וזה נתון חשוב.

"בסופי שבוע אנשים חופשיים לבחור באיזה דפדפן להשתמש, ורבים מהם מעדיפים את כרום על פני אקספלורר", הסביר קולן.