הוועדה לבחינת מטה רה"מ; לצמצם משרות האמון ב-55%

גלי צה"ל: חברי הוועדה ממליצים להוריד את מספר משרות האמון בלשכת נתניהו מ-56 ל-25, ולהפנות את התקנים לעיבוי האגפים המקצועיים במשרד

לפני שנה וחצי מינה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את יוסי קוצ'יק, לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, לעמוד בראש ועדה לבחינת מטה ראש הממשלה. היום (ה') הוגש לו הדו"ח - ובו גם המלצות שלא יהיו נוחות לנתניהו ולמקורביו.

בגלי צה"ל מדווחים כי חברי הוועדה ממליצים להוריד את מספר משרות האמון בלשכת נתניהו מ-56 ל-25, ולהפנות את התקנים לעיבוי האגפים המקצועיים במשרד. הדו"ח קובע כי על ראש הלשכה, מזכיר הממשלה ומנכ"ל משרד ראש הממשלה לעמוד בתנאי סף שכוללים בין השאר תואר אקדמי.

עוד ממליצה הועדה לבטל את הלשכות המחוזיות של משרד ראש הממשלה, ולהעביר את כל התקנים לעיבוי המועצה לבטחון לאומי במשרד ראש הממשלה. הדו"ח ממליץ כי כאשר מתחלפת ממשלה לאחר בחירות יתקיים הליך חפיפה מסודר בן 45 יום בין צוותו של ראש הממשלה היוצא לזה הנכנס.

בדו"ח נכתב כי "אין הצדקה עניינית לסיווגם של חלק מתפקידי העוזרים והיועצים כמשרות אמון. הכישורים המקצועיים של חלק מהמועסקים במשרות אמון אינם בהלימה לדרישות התפקיד ולגודל האחריות המוטל עליהם. בנוסף, חלק מהעובדים במשרות אמון אינם מועסקים בפועל בתפקידים אליהם יועדו, וכח האדם במטה ראש הממשלה לא מוקצה ביעילות".