הערכות: כת"ש תשמש זרוע ההשקעות של בלווטניק בישראל

עם זאת, בלווטניק עשוי לשנות את הרכב החברה ולתת דגשים על חברות מתחומים שונים

רגע אחרי שרכש מחצית ממניות כלל תעשיות מנוחי דנקנר, המיליארדר היהודי, לן בלווטניק, עושה כותרות בעולם דווקא בתחום הבידור. חברת אייקון הבריטית שבבעלותו, אותה רכש מהשחקן מל גיבסון, הכריזה השבוע על סרט חדש שאמור להוות את יריית הפתיחה של העידן החדש בחברה. מדובר בתפנית משמעותית בכיוון אליו הולכת החברה המנוהלת על ידי אביב גלעדי, שכן היא אמורה להפוך לחברה מפיקה בעיקר, בניגוד לגלגוליה הקודמים בהם עסקה גם בהפצה. בסרט, ששמו "דה בטאלר" אמורים לככב פורסט ויטקר, אופרה ווינפרי ולני קרביץ.

גלעדי, שותפו של בלווטניק בחברת התקשורת הישראלית RGE) שמחזיקה בערוצי הספורט וערוץ הילדים), נחשב גם למקורבו וידידו האישי ולפי גורמים היה בסוד העניינים בנוגע לרכישת כלל תעשיות. איש הקשר המרכזי בכלל היה אבי פישר, מנכ"ל החברה ומכר ותיק של בלווטניק, וגם זה ששכנע אותו שרכישה כעת היא נכונה וסולידית ועשויה להוות פתח להמשך רכישות בתעשייה הישראלית. תקופה ארוכה התעניין בלווטניק בשוק הישראלי, גם מתוקף היותו יהודי וציוני שתורם למוסדות במדינה, ולא מן הנמנע שהעיסקה התבצעה על רקע היכרותם של השניים, כמחווה חברותית. לפי ההערכות בסביבתו של איש העסקים, בלווטניק יעשה שימוש בכלל תעשיות כזרוע ההשקעה שלו בארץ וכפלטפורמה להשקעות. עם זאת, הוא עשוי לשנות את הרכב החברה ולתת דגשים על חברות מתחומים שונים.

לפי פרסומים בחו"ל סביב הפעילות בתחום הקולנוע של בלווטניק, אומר גלעדי כי אין לו יעד של סרטים שהוא מעוניין לעמוד בו, "אם זה סרט אחד בשנה או חמישה, זה לא משנה לנו. אם נזהה סרט שנאהב אותו והעלות הכלכלית תהיה הגיונית, יהיה לנו את הכסף להשקיע בו. הכסף לא מהווה בעיה". גלעדי הוסיף ואמר שהם לא מתכוונים להיות רק משקיעים, אלא רוצים להיות "בעמדה קדמית בה קולנו ישמע". את התייחסותו של גלעדי, השוהה בלונדון, לידיעה זו לא ניתן היה להשיג.