אג"ח ארה"ב והזהב בתחתית; האם המשקיעים ישובו למניות?

אנליסטים רבים טוענים כי אחד האתגרים הגדולים ביותר הוא ש"מקלטי הכסף" המסורתיים מאבדים את כוחם ■ "הבעיה היא שהאטרקטיביות של הנכסים ששימשו בעבר כמקלט בטוח לשים בו את הכסף בשעות קשות, הולכת ומצטמצמת"

בפני השווקים ניצבים אתגרים רבים כיום, החל משאלת פרישתה של יוון מגוש האירו, וכלה בהתאוששות הכלכלית השברירית של ארה"ב, אנליסטים רבים טוענים כי אחד האתגרים הגדולים ביותר הוא ש"מקלטי הכסף" המסורתיים מאבדים את כוחם.

כך למשל, ג'ף קוקס, פרשן כלכלי ב-CNBC הצהיר כי הזהב, שבעבר שימש מקלט בטוח למשקיעים מפני סערות שהתחוללו בשוקי המניות, אינו משמש יותר בתפקיד מסורתי זה, שכן הוא צנח לשפל של כמעט שלושה חודשים, בעוד שוקי המניות רשמו ירידות באותה תקופה.

בנוסף, אסטרטגים אחרים החלו לדאוג שגם נכסים אחרים, כמו למשל אג"ח ממשלתיות בדירוג גבוה ומניות דפנסיביות וסולידיות, שבעבר שימשו למקלט עבור המשקיעים עלולים לאבד את מעמדם בתור נכסים שבהם המשקיעים יכולים לשים את כספם בזמנים קשים.

"הבעיה היא שהאטרקטיביות של הנכסים ששימשו בעבר כמקלט בטוח,הולכת ומצטמצמת", אומר קים רופרט, מנהל השקעות בחברת Action Economics. "הרבה משקיעים כבר ברחו לאג"ח הממשלתיות של ארה"ב והורידו את ערכן לרמה נמוכה מאוד".