הסוף לבעיטות ההכרעה מ-11 מטר?

פיפ"א העניקה לפרנץ בקנבאואר מנדט להציע שיטה חלופית להכרעה "הטראגית" של בעיטות פנדלים; בלאטר: "בפנדלים המשחק מאבד את המהות שלו"

האם הטרגדיות הספורטיביות של בעיטות הכרעה מ-11 מטר בדרך החוצה מעולם הכדורגל? פיפ"א החליטה לבחון מחדש את ההכרעה במשחקי כדורגל ובכלל זה למצוא דרכים "הוגנות" יותר מאשר בעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה.

בקונגרס פיפ"א שנערך בבודפשט, כינה נשיא הארגון ספ בלאטר את בעיטות ההכרעה "טרגדיה" והודיע כי פיפ"א החלה לחפש דרכים אלטרנטיביות להכריע משחקים. בלאטר הודיע כי הוא מעניק לשחקן העבר פרנץ בקנבאואר, מנדט לבחון דרכים חלופיות להכרעת משחקים. בקנבאואר עומד בראש ועדת "Football Task Force 2014" לבחינת שינויים בחוקת משחק הכדורגל.

כזכור, בעבר נוסתה לתקופה קצרה שיטת "שער הזהב" (שיטת "מוות פתאומי"), שאיפשרה הכרעת משחקים באופן מיידי ברגע שקבוצה כבשה שער בהארכה. המקרה הזכור ביותר הוא של נבחרת גרמניה, שזכתה ביורו 96' עם "שער זהב" שכבש אוליבר בירהוף בהארכת משחק הגמר מול צ'כיה.

בקונגרס הזכיר בלאטר כי שני טורנירים גדולים בשנה החולפת הוכרעו בבעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה - גמר הצ'מפיונס ליג בין צ'לסי לבאיירן מינכן (ניצחון של צ'לסי) וגמר אליפות אפריקה בין זמביה לחוף השנהב (ניצחון של זמביה). "כדורגל יכול להפוך לטרגדיה כשמגיעים לבעיטות פנדלים", אמר בלאטר בקונגרס בבודפשט. "כדורגל לא צריך להיות מוכרע בעימות אחד על אחד, וברגע שמשחק מגיע לפנדלים הוא מאבד את המהות שלו".

הארגון גם הודיע כי ב-5 ביולי הוא ידון בהחלטה לגבי אימוץ טכנולוגיית קו השער, שתסייע למנוע מצב של טעויות שיפוט במקרים גבוליים שבהם יש ספק אם כדור עבר את קו השער.

פיפ"א גם אישרה בקונגרס הקמת קרן מיוחדת שבה יופקדו 75 מיליון דולר, לכיסוי ביטוחי לשחקנים שייפצעו במהלך משחקי נבחרות. לפי השיטה החדשה, המועדונים לא יצטרכו להיות אלו שיממנו את עלות השכר של שחקנים שייפצעו במהלך משחקי הנבחרות הלאומיות, ופיפ"א תממן את שכרם מהחודש השני שאחרי הפציעה ועד מקסימום של 12 חודשים. הסכום המקסימלי שפיפ"א תשלם לשחקן שייפצע יעמוד על 9.75 מיליון דולר.