איראן: "הדוח מאתמול מוכיח שהגרעין הינו למטרות שלום"

לאחר הדיווחים על מציאת אורניום מועשר ברמה גבוהה מדגישים באיראן שאין בכוונתם לפתח נשק גרעיני ■ "תוצאות הבדיקה של נציגי הסוכנות במתקנים הוכיחו כי הפעילות הגרעינית שלנו היא למטרות שלום"

איראן ממשיכה להתגנון: הנציג האיראני בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מדגיש כי ממצאי הסוכנות שהוצגו עד כה מוכיחים כי תכנית הגרעין של טהראן מיועדת למטרות שלום, כך מדווחת סוכנות הידיעות האיראנית אירנא. רק אתמול דווח על מציאת אורניום מועשר ברמה גבוהה באחד המתקנים במדינה.

נציג טהראן בסוכנות אלי אסג'ר סולטנייה, הוסיף כי מהממצאים שהוצגו על ידי מנכ"ל הסוכנות יוקיה אמאנו, עולה כי טהראן משתפת פעולה לחלוטין עם נציגיו וכי היא מתקדמת מבחינה טכנולוגית, גם בכל הקשור להעשרה.

סולטנייה טען: "11 העמודים שהוצגו אתמול וכללו את תוצאות הבדיקה של 16 מתקני גרעין ברחבי איראן ו-10 אתרי משנה, הוכיחו כי הפעילות הגרעינית של איראן היא למטרות שלום".

דיווח: פקחים מצאו אורניום מועשר ברמה גבוהה

דיפלומטים במערב אמרו אמש כי פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם מצאו שרידי אורניום מועשר ברמה גבוהה באחד מהאתרים הגרעיניים ברפובליקה האסלאמית, כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

על פי הדיווח, רמת ההעשרה הגיעה "קרוב מאוד לרמה הנדרשת לפיתוח נשק גרעיני". עם זאת, נזהרו הדיפלומטים מלקבוע נחרצות האם איראן אכן מפתחת נשק גרעיני בחשאי. "סבא"א בוחנת את הממצאים, משום שככל שהאורניום מועשר ברמה גבוהה יותר, כך יהיה קל יותר לעשות בו שימוש לצרכים צבאיים".

הגילוי המרעיש מפורסם רק ימים בודדים לאחר סיום הסבב השני של שיחות הגרעין בין איראן למעצמות המערב, במסגרתם על פי הדיווחים נרשמה פריצת דרך לקראת הסכם היסטורי בין הצדדים. בישראל עקבו בדריכות אחר השיחות והביעו ספקנות באשר ליכולתן להבשיל לכדי הסכם. "נראה שהאיראנים מנסים להגיע להסכם טכני שייצור מראית עין של התקדמות בשיחות, כדי להוריד מהם חלק מהלחץ", אמר השבוע שר הביטחון אהוד ברק.