דש: המו"מ מול איראן עשוי להחזיר לישראל את הזרים

אלכס זבז'ינסקי בסקירה שבועית: הסיכוי כי בנק ישראל יוריד עוד היום את הריבית מתקרב ל-50%. בעקבות הסיכון העסקי במשק, להקטין חשיפה לאג"ח הבנקים

הכלכלן הראשי של דש אלכס זבז'ינסקי מעריך כי הסיכוי כי בנק ישראל יוריד עוד היום (ב') את הריבית במשק מתקרב ל-50%. כך על פי סקירה שבועית שהוציא היום בית ההשקעות.

בדש מסבירים כי הנתונים אודות פעילות המשק שהתפרסמו בשבוע האחרון והתפתחויות בשוקי חו"ל רק מחזקים את ההערכה כי הבנק המרכזי יפעל בסוגיית הריבית. עוד מעריכים בדש כי אם יוון תעזוב את גוש האירו, עשויה לצאת לפועל פעולה משותפת של הבנקים המרכזיים בעולם, במסגרתה גם בנק ישראל יוכל ליטול חלק ע"י הורדה אגרסיבית של הריבית.

לקראת דוחות הבנקים השבוע, מסביר זבז'ינסקי כי קצב הצמיחה של האשראי הבנקאי למגזר העסקי ימשיך לרדת. בהתאם, הוא מעריך כי עלייה בסיכון המגזר העסקי תבוא לידי ביטוי בתוצאות הבנקים, וממליץ להקטין את החשיפה לאג"ח הבנקים.

בהתייחס לאיראן, מעריכים בדש כי בעקבות התקדמות המו"מ שמנהלות המעצמות מול איראן, מסתמנת ירידה בסיכון של ישראל כפי שהוא נתפס בעיני המשקיעים. "פרמיית הסיכון של ישראל ירדה בתקופה האחרונה, כאשר בכל שאר העולם, ואפילו בארה"ב, היא עלתה בצורה משמעותית בגלל המשבר באירופה והשלכותיו. ירידה בסיכון הגיאו-פוליטי עשויה להגביר את ההשקעות הזרות בשוק המקומי", כותבים בדש.