אלי ישי: "להילחם נגד המסתננים, אך ללא פגיעה פיזית"

שר הפנים ישי הגיב לגילויי האלימות בימים האחרונים נגד המסתננים מאפריקה: "המאבק על עתידה של ישראל כמדינה ציונית הוא איננו אישור לפגיעה פיזית במסתננים, מאבקינו חייב להישאר בתווך הפעולות הלגיטימיות והחוקיות"

"יש להילחם בכל הכלים הלגיטימיים והחוקיים כנגד המסתננים ומהידרדרות ישראל למדינת מערב סודן, אך אין הדבר מהווה אישור לפגיעה פיזית בהם", כך אומר היום (ב') שר הפנים אלי ישי, על רקע גילויי האלימות בימים האחרונים נגד המסתננים מאפריקה.

"המאבק על עתידה של ישראל כמדינה ציונית הוא איננו אישור לפגיעה פיזית במסתננים,
מאבקינו לשימור פניה של ישראל חייב להישאר בתווך הפעולות הלגיטימיות והחוקיות", דברי ישי.

כזכור, בשבוע שעבר התקיימה הפגנה אלימה בדרום ת"א, בה מאות תושבים מקומיים של שכונת התקווה הפגינו והתפרעו במחאה על תפקוד הממשלה הכושל, כלשונם, בטיפול בתופעת המסתננים. המפגינים תקפו מכונית בה נסעו 3 תושבים זרים ושברו את שמשתו האחורית של הרכב.

המפגינים ניפצו חלונות ראווה ושמשות של מכוניות ונשאו שלטים בהם נכתב: "דרום תל-אביב מחנה פליטים" ו-"מסתננים, צאו לנו מהבית". אחד המפגינים זרק רימון הלם אל עבר השוטרים. בתום ההפגנה נעצרו 17 בני אדם, מתוכם 4 קטינים, בגין הפרת סדר, ניסיון תקיפה, נשיאת סכין ובזיזת חנויות השייכות לזרים. הפגנות דומות נערכו גם במוקדים נוספים בארץ, בהם בני-ברק, אילת, באר-שבע, שדרות ואשדוד.

ביומיים האחרונים סרטון שעלה לפייסבוק שמתאר צעיר זורק ביצה על סודני, מעורר סערה ברשת ואף הגיע גם לבדיקת משטרת ישראל. על רקע כל גילויי האלימות האלה השר ישי החליט להגיב.

אותו ישי, נזכיר, הורה בשבוע שעבר לרשות האוכלוסין וההגירה לכלוא את כל אזרחי דרום סודן הנמצאים בישראל עד להחלטה על גירושם בסוף החודש.