מהומות אלימות בהפגנה נגד המסתננים; 17 איש נעצרו

כ-2,000 איש הפגינו בשכונת התקווה במחאה על תפקוד הממשלה הכושל בטיפול במסתננים ■ הם תקפו מכונית בה נסעו 3 תושבים זרים ושברו את שמשת הרכב

ההתפרעויות בדרום תל-אביב: מאות בני אדם הפגינו בשכונת התקווה בדרום תל-אביב במחאה על תפקוד הממשלה הכושל, כלשונם, בטיפול בתופעת המסתננים. המפגינים תקפו מכונית בה נסעו 3 תושבים זרים ושברו את שמשתו האחורית של הרכב - כך דווח בגלי צה"ל.

המפגינים ניפצו חלונות ראווה ושמשות של מכוניות ונשאו שלטים בהם נכתב: "דרום תל-אביב מחנה פליטים" ו-"מסתננים, צאו לנו מהבית". אחד המפגינים זרק רימון הלם אל עבר השוטרים.

בתום ההפגנה נעצרו 17 בני אדם, מתוכם 4 קטינים, בגין הפרת סדר, ניסיון תקיפה, נשיאת סכין ובזיזת חנויות השייכות לזרים. כמו כן, שני נתינים סודנים התלוננו במשטרה על כך שהותקפו על-ידי המפגינים.

בין המשתתפים גם חברי הכנסת דני דנון, רונית תירוש, יריב לוין ומירי רגב, שאמרה מוקדם יותר: "המסתננים הם סרטן בחברה".

הפגנות דומות נערכו גם במוקדים נוספים בארץ, בהם בני-ברק, אילת, באר-שבע, שדרות ואשדוד.

אתמול אמר שר הפנים,אלי ישי, כי הורה לרשות האוכלוסין וההגירה לכלוא את כל אזרחי דרום סודן הנמצאים בישראל עד להחלטה על גירושם בסוף החודש. "עד שבג"ץ ייתן את פסיקתו, הוריתי לעצור ולכלוא את כולם ולבצע את כל התשאולים שיש", הסביר. "ברגע שבג"ץ ייתן את פסיקתו, הם יעלו על המטוסים".

ממוקד סיוע לעובדים זרים נמסר בתגובה: "אנחנו חרדים לשלומם של הזרים והפליטים אשר משלמים את מחיר ההסתה וההתבטאויות האלימות של חברי הכנסת והשרים. אנחנו קוראים לנבחרי הציבור להבין את האחריות המוטלת על כתפיהם, אחרת כולנו נשלם את המחיר".

בתוך כך, במהלך 3 הימים האחרונים נעצרו 11 תושבי תל-אביב, מתוכם 9 קצינים, שתקפו נתינים זרים מסודן ואריתראה. על-פי החשד, במספר מקרים שונים תקפו החשודים מסתנני,ם תוך שהם עושים שימוש במכות, אלות וגז פלפל.

מעצרם של שישה מהחשודים הוארך עד מחר בבית משפט השלום לנוער בתל-אביב, ושני חשודים נוספים שנעצרו היום יובאו מחר לדיון בהארכת מעצרת בבית משפט השלום בתל-אביב.