בעקבות הפסדי הענק - JP מוכר נכסים בהיקף 25 מיליארד ד'

לאחר שספג הפסדי ענק בהיקף של יותר מ-2 מיליארד דולר, בנק ההשקעות מנסה כעת לכסות את ההפסדים באמצעות מכירת נכסים רווחיים

לאחר שהדהים את וול סטריט וספג הפסדי ענק שהסתכמו ביותר מ-2 מיליארד דולר, במסגרת הפרשה שזכתה לכינוי "הלוויתן הלונדוני", כעת, מתברר כי בנק ההשקעות JP מורגן צ'ייס ניסה להתמודד עם ההפסדים ולנפח את הרווחים באמצעות מכירת נכסים בשווי של כ-25 מיליארד דולר.

כאמור, במרכז הפרשה במסגרתה בנק ההשקעות הפסיד יותר מ-2 מיליארד דולר, עמד ברונו מישל אייקסיל, המנהל את דסק האשראי ביחידה הלונדונית של משרד ההשקעות הראשי של ג'יי.פי מורגן ומכונה גם "הלוויתן של לונדון". אייקסיל פתח פוזיציות שורט בהיקפים עצומים על נכס מסויים ולאחר מספר חודשים הנכס התחיל לעלות ולגרום להפסדי הענק שעליהם דיווח בנק ההשקעות.

בעקבות ההפסדים, פוטרו מספר בכירים בבנק ההשקעות, ומוקדם יותר החודש הכריז המנכ"ל ג'יימי דימון, כי הבנק מכר אג"ח קונצרניות רווחיות בהיקף של מיליארד דולר, זאת כדי לכסות חלק מההפסדים. כתוצאה מכך, הבנק לא יאלץ לדווח על הפסדים גבוהים יותר בדוחות של הרבעון השני של 2012.

לפי דיווח של ה"פיננשל טיימס", כעת מתברר שהבנק מכר נכסים רווחיים נוספים בהיקף של עוד כ-25 מיליארד דולר. כמו כן, הרווחים שהוא צפוי לגרוף מהמכירות צפוי להוסיף לו כ-16 סנט למניה בשורת הרווח.