מניית הערב: מזנקת 21% לאור התעניינות מצד פייסבוק

דיווחים כי פייסבוק תרכוש את אופרה מזניקות היום את מניותיה של מפתחת תוכנות המובייל ■ "אופרה תעשיר את חווית המובייל המוגבלת של פייסבוק ותשפר את בעיית הרווחיות שלה"

מניותיה של אופרה מזנקות היום (ג') במהלך המסחר בוול סטריט, על רקע דיווחים כי פייסבוק ניהלה דיונים בנוגע לרכישת החברה, אולם בעל השליטה בה אינו ממהר להיענות להצעה. לאור התחרות המסתמנת על הרכישה מצד חברות ענק כמו גוגל, מחיר העסקה עשוי להגיע למעל למיליארד דולר, כך טוענים אנליסטים.

שוויה של אופרה הנורבגית, המפתחת בין היתר תוכנה מתקדמת לטלפונים סלולריים, עלה היום למעל ל-800 מיליון דולר. על פי דיווחים מהתקופה האחרונה פייסבוק מתכננת להשיק סמארטפון ייעודי משלה, ורכישה של אופרה עשויה לסייע לה רבות בפיתוח ולחסוך לה זמן בבניית פלטפורמה ייעודית לסלולאר.

"אופרה תהיה רכישה נבונה עבור פייסבוק במספר רמות, שכן היא תעשיר את חווית המובייל המוגבלת של פייסבוק ותשפר את בעיית הרווחיות שלה", אמרו בארקטיק סקיוריטיז.

לטענת אנליסטים מסויימים הרכישה תצטרך להתבצע על פי שווי שוק של עד 1.35 מיליארד דולר, אולם מספר מכשולים עומדים בפני העסקה.

ראשית, מייסד אופרה ובעל השליטה בה, ג'ון ס. וון טצכנר, אמר כי על החברה להתמקד בצמיחה אורגנית. "אני רוצה שאופרה תתרכז בצמיחה ובתוצאות טובות. יש לאופרה הזדמנויות גדולות. אנו מצפים ל-500 מיליון משתמשים עד 2013 ואני חושב שזו מטרה טובה". הוא הוסיף כי הוא אינו מצפה לרכישה.

מכשול נוסף עשוי להגיע מכיוון גוגל, לה יש יחסים קרובים עם אופרה. "השתלטות על ידי פייסבוק תצנן את גוגל", אמרו בארקטיק סקיוריטיז.