מדד הביטחון הכלכלי בגוש האירו ירד לשפל של 2.5 שנים

מדד אמון הצרכנים של גוש האירו לחודש מאי נותר ללא שינוי ברמה של (19.3-) נקודות ■ מדדי האמון של מגזרי התעשייה והשירותים של הגוש רשמו ירידה חדה יותר מהצפוי

המגזרים השונים באירופה עדיין ממשיכים לאבד אמון במערכת הכלכלית של גוש האירו וביכולת שלה להתגבר על המשבר, כך עולה ממדדי האמון לחודש מאי שהתפרסמו היום בגוש האירו והצביעו על ירידה ברוב המדדים לעומת החודש הקודם.

נתחיל מהמדד החשוב ביותר והוא מדד אמון הצרכנים לחודש מאי, ודווקא הוא עמד בתחזיות ונותר ללא שינוי בחודש מאי ועמד על (19.3-) נקודות. אבל כאן מסתיימות החדשות הטובות עבור הכלכלה האירופית שנאלצת להתמודד היום גם עם ההתפתחויות בספרד שמעיבות על השווקים.

בנוסף למדד המחירים לצרכן התפרסם גם מדד האקלים העסקי של גוש האירו לחודש מאי והוא רשם ירידה מעלת לתחזיות והמדד נקבע על (0.77-) לעומת (0.51-) נקודות שנרשמו בחודש אפריל כשהצפי היה שהמדד ירד לרמה של (0.67-) נקודות.

מדד האמון הכלכלי של הגוש לחודש מאי גם הוא רשם ירידה חדה מהצפוי. המדד רשם קריאה של 90.6 נקודות לעומת 92.9 נקודות שנרשמו בחודש אפריל, כשעל פי קונצנזוס של אנליסטים המדד היה צפוי לרשום ירידה מתונה יותר ל-91.9 נקודות. המדד נמצא כעת ברמתו הנמוכה ביותר מזה שנתיים וחצי.

מה שמדאיג יותר עבור גוש האירו הינה הירידה שנרשמת במדדי האמון של מגזרי התעשייה והשירותים. מדד אמון מגזר התעשייה ירד בחודש מאי ל-(11.3-) נקודות כשהצפי היה לירידה לרמה של (10.2-) נקודות מרמה של (9-) נקודות שנרשמה באפריל. גם מדד האמון של מגזר נותני השירותים רשם ירידה לרמה של (4.9-) נקודות לעומת (2.4-) נקודות שנרשמו בחודש הקודם כשהצפי היה לירידה לרמה של (2.8-) נקודות.