בשם האב? בתו של ג'ו בראל מונתה לתפקיד ברשות השידור

מירה בראל, בתו של המנכ"ל לשעבר, מונתה לעורכת בכירה ברשת א' ■ עובדים ברשות מתחו ביקורת על המינוי ■ רשות השידור: "מדובר בספינים של גורמים אינטרסנטיים. בראל מופקדת על פרויקט חדש ברשת א', שהופכת לרשת תרבות"

מירה בראל, בתו של מנכ"ל רשות השידור לשעבר ג'ו בראל, מונתה לתפקיד עורכת בכירה לספרות ברשת א' - כך נודע ל"גלובס".

המינוי עורר סערה ברשות השידור, ועובדים ברשות טוענים כי "תחת כל מיני כותרות גדולות כמו 'רפרומה', 'שינויים' ו'מהפכה' מתרחשת המציאות האמיתית, זו שמתנהלת במחשכים".

עובד נוסף טען כי "אמנם עבר כבר כמעט עשור מאז שג'ו בראל הוצא מרשות השידור בבושת-פנים, אבל האנשים שהוא טיפח בזמנו, ושאותם שם בעמדות בכירות, ממשיכים לפעול בדיוק כמוהו".

יש לציין כי רשות השידור נמצאת כיום במעין "עוצר" בכל הקשור להעסקת עובדים חדשים, זאת בשל הרפורמה ברשות העומדת בפתח, לפיה 700 עובדים יפוטרו ויפרשו מרצון.

עובדים ברשות השידור אומרים כי הם אינם מופתעים מהמינוי. "האימפריה של בראל מכה שנית", הגדיר זאת עיתונאי בכיר.

יצוין כי בראל הודח מתפקידו כמנכ"ל רשות השידור עקב אי-סדרים שמצא מבקר המדינה בתפקודו.

עובד ותיק ברדיו מתח ביקורת על המינוי ואמר כי "מצד אחד ההנהלה נלחמת לפטר עובדים, אבל מצד שני מביאים מקורבת להנהלה, שלא עבדה מעולם ברשות השידור, כדי לשמש בתפקיד בכיר. מחדלים כאלה ומעשים מסוג זה מביאים לאובדן הלגיטימציה של ההנהלה בעיניי העובדים, וחמור מכך - של רשות השידור בעיניי הציבור".

עיתונאי ותיק אחר אמר ל"גלובס", כי "כיצד יכול להיות שבתקופה שבה מבקשים לפטר עשרות עיתונאים, עורכים ומפיקים, ויש קיפאון כללי בכל הקשור לגיוס עובדים חדשים - מכל האנשים בעולם מחליטים לגייס את בתו של ג'ו בראל?".

לטענתו, התשובה לכך פשוטה: "נאמנות. המנכ"ל ועוזרו, יוני בן-מנחם וזליג רבינוביץ', וכן אילנה רבינוביץ', רכזת כוח-האדם ברדיו, שהייתה בעבר עוזרתו האישית של בראל - מחזירים לבוס לשעבר טובה תחת טובה".

"לא ייאמן שדבר כזה קורה כאן. ואני אומרת את זה בלי קשר לכישוריה האישיים של בראל. אולי היא אדם מוכשר מאוד, אבל אי-אפשר שלא לחשוד בחתול שנשאר לשמור על השמנת", הוסיפה עובדת בכירה שעובדת שנים ארוכות ברשות.

יש לציין כי ברשות השידור סירבו להגיב לפניית "גלובס" בנוגע לדירוג השכר של בראל ולתנאי העסקתה.

מיקי מירו, מנהל קול ישראל, מסר בתגובה: "העסקתה של מירה בראל, בעלת התמחות בתחום הספרות, מוכיחה את המשקל הרב שנותנת הנהלת הרדיו לנושא התרבות. בראל מופקדת על פרויקט חדש ברשת א', שהופכת לרשת תרבות, שמטרתו לשקף את העשייה בתחום הספרות. כדי לעמוד במשימה מגייסים לרשת א' אנשים מתאימים, מאחר שהרשת סובלת ממחסור בכוח-אדם".

מהנהלת רשות השידור נמסר כי "מדובר בספינים שקריים של גורמים אינטרסנטיים בתוך רשות השידור, המזוהים עם ההנהלה הקודמת אשר דירדרה את הרשות לשפל חסר תקדים, והראיה לכך - גירעון של 134 מיליון שקל בתקציב הרשות ודוח המבקר האחרון על תפקודה של ההנהלה הקודמת, שהינו הדוח החמור ביותר בתולדות רשות השידור. הנהלת רשות השידור הנוכחית נחושה להבריא את רשות השידור ולחלץ אותה מתוך הביצה העמוקה שאליה הוכנסה על-ידי ההנהלה הקודמת, ולהצעיד אותה לדרך חדשה ומכובדת, כיאה לשידור הציבורי".

דוח חמור של מבקר המדינה על בראל

ב-2005 הודח מנכ"ל רשות השידור דאז, ג'ו בראל, על-ידי השר הממונה דאז, אהוד אולמרט, עקב אי-סדרים רבים שמצא מבקר המדינה בתפקודו. המבקר מצא כי בראל מינה מקורבים, העסיק וקידם עובדים ללא מכרזים כדין ועוד, כל זאת בניגוד לחוק ולכללי המינהל התקין.

בין היתר מתח המבקר ביקורת על מינויים וקידומם הלא תקין של עוזרתו האישית לשעבר ובעלה - אילנה וזליג רבינוביץ'. אילנה רבינוביץ', שמונתה לפני 3 חודשים לתפקיד מנהלת שירותי מנהל ברדיו, אחראית בין היתר על כוח-האדם ברדיו. זליג רבינוביץ', שנחשב על-ידי רבים כ"כאיש החזק ברשות השידור כיום", משמש בתפקיד של עוזר בכיר למנכ"ל הרשות.

יש לציין, כי גם המנכ"ל הנוכחי, יוני בן-מנחם, נחשב לאחד מאנשי בראל, טופח על-ידו ומונה בזמנו למנהל קול ישראל.