ג'נרל מוטורס ויתרה על פרסום בסופרבול לטובת מנצ'סטר יונייטד

יצרנית הרכבים לא תקבל חשיפה במשחק הגמר הבא של ליגת ה-NFL, אבל חתמה על חוזה חסות לחמש שנים עם קבוצת הכדורגל האנגלית

יצרנית הרכבים ג'נרל מוטורס הודיעה הבוקר (ה') כי חתמה על חוזה ספונסרשיפ עם מנצ'סטר יונייטד לחמש השנים הקרובות. במסגרת ההסכם, ש-GM סירבה לחשוף את פרטיו הכספיים, תקבל החברה האמריקנית שטחי פרסום באולד טראפורד, אצטדיונה של סגנית אלופת אנגליה. בנוסף, היא תהנה מגישה מלאה אל כוכבי הקבוצה, לצורך הפקת קמפיינים למותג שברולט.

GM תחליף את אאודי כנותנת החסות של מנצ'סטר יונייטד מתחום הרכב, אחרי 8 שנים רצופות בהן החברה הגרמנית החזיקה בפוזיציה הזאת. ליונייטד יש בסך הכל כ-30 מפרסמים ונותני חסות שונים, כשהמרכזית מכולן היא חברת השירותים הפיננסיים AON (המשלמת כ-20 מיליון ליש"ט בעונה, בתמורה לחשיפת הלוגו שלה על חזית חולצות המשחק של יונייטד).

לפי דוח "ליגת הכסף" של Deloitte, יונייטד הכניסה בעונת 2010/11 מעל 103 מיליון ליש"ט מהסכמי הפרסום והחסות השונים שלה - מקום רביעי בעולם הכדורגל אחרי באיירן מינכן, ריאל מדריד וברצלונה.

ההחלטה של GM לחתום עם יונייטד מגיעה שבועיים בלבד לאחר שהחברה הודיעה על אי-נכונות לפרסם בסופרבול הקרוב. המחיר הצפוי של ספוט טלוויזיוני בן 30 שניות למשחק הגמר הבא של ליגת ה-NFL, כ-4 מיליון דולר, הרתיע את ראשי GM שמעוניינים לקצץ בשנים הקרובות בתקציב הפרסום של החברה. תקציב הפרסום הכולל של GM, שעמד בשנה האחרונה על 4.48 מיליארד דולר, אמור להיות מקוצץ בחמש השנים הקרובות בכ-2 מיליארד דולר.

המטרה של GM בחסות עם יונייטד היא בעיקר לקדם את מותג שברולט מחוץ לארצות הברית. על-פי מחקר שפרסמה יונייטד השבוע, והתבצע באמצעות חברת Kantar Media, לקבוצה כ-659 מיליון אוהדים ברחבי הגלובוס, כש-325 מיליון הם תושבי אסיה.