ארה"ב: נתוני המשרות והתביעות לדמי אבטלה מאכזבים

הנתון של חודש מאי הצביע על הוספת 133 אלף משרות חדשות במגזר הפרטי כשהצפי היה ליצירת 157 אלף משרות ■ בנוסף, מדד הצ'אלנג'ר הצביע על זינוק של 53% במספר המשרות שנחתכו במאי

המשקיעים בארצות הברית וברחבי העולם יעקבו בשני הימים הקרובים אחרי שטף של נתוני מאקרו שיגיעו מכיוונה של ארצות הברית כשהנתון החשוב ביותר הינו שיעור האבטלה לחודש מאי בארצות הברית שיתפרסם מחר. בינתיים, היום התפרסם, בין היתר, את מדד ה-ADP שהצביע על עליה פחות מהצפי במספר המשרות שהתווספו במגזר הפרטי, כמו גם את ההערכה השנייה לתוצר המקומי הגולמי של ארצות הברית ברבעון הראשון של 2012.

כהקדמה לקראת פרסום שיעור האבטלה מחר, פורסמו היום מספר נתונים שעוסקים בשוק התעסוקה. המדד הראשון הינו מדד הצ'אלנג'ר שבוחן את השינוי במספר המשרות במשק האמריקני. המדד של חודש מאי הצביע על עלייה של 53% במספר המשרות שצפויות להיחתך לעומת החודש הקודם ועלייה של 67% לעומת החודש המקביל אשתקד. על פי נתוני המדד, המעסיקים צפויים לחתוך 61,887 משרות בחודש מאי.

מדד נוסף שהתפרסם היום הנו מדד ה-ADP שבוחן את מספר המשרות שהתווספו במגזר הפרטי. המדד לחודש מאי הצביע על יצירת 133 אלף משרות חדשות לעומת 119 אלף משרות שנוצרו בחודש אפריל כשהצפי היה לתוספת של 157 אלף משרות.

הנתונים האחרונים שיתפרסמו היום בנוגע לשוק התעסוקה הינם נתוני התביעות השבועיות החדשות לדמי אבטלה שמתפרסמים מדי יום חמישי. מספר התביעות לשבוע שהסתיים ב-26.5 זינק ל-383 אלף תביעות כשעל פי התחזיות מספר התביעות החדשות היה אמור לעמוד על 368 אלף תביעות, לעומת 373 אלף תביעות שנרשמו בשבוע הקודם.

באותו זמן התפרסמה גם ההערכה השניה לתוצר המקומי הגולמי של ארצות הברית ברבעון הראשון של 2012. ההערכה שנייה הצביעה על צמיחה של 1.9% כשהתחזיות דיברו על צמיחה של 2%. בהמשך היום התפרסם מדד מנהלי הרכש של שיקגו לחודש מאי והוא רשם ירידה חדה ומפתיעה כשרשם קריאה של 52.7 נקודות כשהצפי היה לרשום עלייה קלה לרמה של 57 נקודות מרמה של 56.2 נקודות בחודש אפריל.

כאמור מחר יתפרסם שיעור האבטלה בארצות הברית כשהצפי של האנליסטים נע בין תחזיות שהוא ישאר ללא שינוי על רמה של 8.1% לבין ירידה קלה לרמה של 8%. בנוסף לכך יתפרסמו מדד מנהלי הרכש לחודש מאי, ההוצאה וההכנסה הפרטית והוצאות הבניה.