דנקנר: "סלקום נפגעה אך עוברת התייעלות ותמשיך להוביל"

רווח של 317 מיליון ש' לקבוצת אי.די.בי ברבעון הראשון - לפני הנפילה במניית קרדיט סוויס ■ גירעון של 634 מיליון שקל בהון העצמי ■ כ-13 מיליארד שקל נכסים נזילים בחברות הנכדות והנינות

קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר הציגה היום תוצאות טובות לרבעון הראשון של השנה. בשורה התחתונה דיווחה אי.די.בי כי סיימה את הרבעון הראשון ברווח של כ-317 מיליון שקל, בהשוואה לרווח בסך 79 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד ולהפסד של כ-2.7 מיליארד שקל בשנת 2011 כולה.

תוצאות אי.די.בי הושפעו ברבעון זה בעיקר מגידול ניכר ברווחים שנרשמו בגין ההחזקה במניות קרדיט סוויס (כור מחזיקה 30.3 מיליון מניות של הבנק. שווין בסוף הרבעון הראשון היה 3.21 מיליארד שקל ומאז תחילת הרבעון השני נרשם הפסד "על הנייר" של כ-889 מיליון שקל), וגידול ברווחי נכסים ובנין וכלל ביטוח.

ברבעון השני התמונה צפויה כנראה להיות שונה בתכלית שכן מניית קרדיט סוויס נפלה בכ-33% מתחילת הרבעון השני (ברבעון הראשון נרשם רווח של 319 מיליון שקל כתוצאה מהעלייה במניה) וגם חברות מרכזיות אחרות בקבוצה, כגון סלקום ושופרסל, לא צפויות להציג שיפור בתוצאות וככל הנראה יציגו הרעה (רגולציה, תחרות, מחאה חברתית..).

עוד עולה מהדוח כי לאי.די.בי יש כ-13 מיליארד שקל נכסים נזילים הנמצאים בחברות הנכדות והנינות של הקבוצה. מנגד, לחברה גרעון של 634 מיליון שקל בהון העצמי.

החברה הבת אי.די.בי פיתוח דיווחה על רווח של 344 מיליון שקל, בהשוואה לרווח בסך 119 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד ולהפסד בסך של 2.54 מיליארד שקל בשנת 2011 כולה.

נציין כי בדוחות אי.די.בי פיתוח דווח על אזהרות "עסק חי" ל"מעריב", פרוייקט ה"פלאזה" בלאס וגאס וחברת הביומד אנדרומדה.

דנקנר: יש לנו מגוון אפשרויות רחב להגדלת הנזילות

נוחי דנקנר, יו"ר קבוצת IDB, אמר היום בישיבת הדירקטוריון: "אנחנו מסכמים היום רבעון עם רווחיות יפה ל-IDB. לצד רישום הרווח אנו פועלים בנחישות ובמרץ תוך מטרה ברורה להגדיל באופן משמעותי את הנזילות של החברות בקבוצה. הדבר בא לידי ביטוי בכך שבחודשים האחרונים אנו יוזמים מהלכים שיזרימו לנו יתרות נזילות של מיליארדי שקלים נוספים, מרביתן לחברות המטה, וזאת בנוסף לכ-13 מיליארד שקל שמחזיקות כיום החברות המרכזיות בקבוצה. סכומים אלו מקטינים את מינוף הקבוצה באופן משמעותי. המהלכים אינם קלים וכוללים לעיתים היפרדות מנכסים איכותיים בשילוב עם ביצוע צעדי התייעלות עמוקים שאנו מבצעים גם בחברות התפעוליות וגם במטה הקבוצה".

"אין תקדים בהתנהלות שלנו עד כה לשמירה על יתרות נזילות כאלה גדולות, אולם בתקופות של אי ודאות כלכלית, כמו זו הנוכחית, אין ספק שאסטרטגיה זאת חיונית ונדרשת. יש לנו מגוון רחב של אפשרויות כדי להשיג מטרה זו, ואנו פועלים לקידום ולמימוש מהלכים מגוונים".

דנקנר הוסיף: "לצד האתגרים, ישנן מגמות חיוביות שמבטאות את החוסן הרב של הקבוצה. אני מאמין כי מגמה זו תתעצם במהלך 2012 ותביא לידי ביטוי את פירות המהלכים אותם אנו מובילים כיום. כך, לדוגמא, אנו מעודדים מאוד מההתקדמות הטובה של תהליך המיזוג בין מכתשים אגן לבין כמצ'יינה ומתוצאות השיא של מכתשים אגן ברבעון האחרון וכן מתוצאות טובות שרשמו ברבעון חברות מרכזיות בקבוצה כמו כלל ביטוח ונכסים ובנין. גם סלקום, אף שנפגעה מכניסת שחקנים חדשים לשוק התקשורת, עוברת תהליך של התייעלות מאסיבית והתחדשות, ואני מאמין כי בסופו של התהליך הזה יוכח שסלקום תמשיך להיות חברה מובילה, חדשנית, איכותית, רווחית, וחשובה בקבוצה".