גבי מירון: "רוצים לתת פתרון מלא בתחום מערכת העיכול"

ד"ר גבי מירון, מנכ"ל גיוון אימג'ינג לשעבר, הקים את חברת Niti שפיתחה מכשיר לחיבור רקמות ■ החברה משנה את שמה ומאמצת אסטרטגיה שאפתנית

חברת NiTi Surgical, שפיתחה מכשיר רפואי לחיבור בין רקמות, משנה את האסטרטגיה שלה והופכת לחברת גסטרו רב מוצרית, כך נודע ל"גלובס". ניטי תשנה את שמה ל-Novo-GI ותשווק מגוון של מוצרים לאבחון וטיפול במחלות במערכת העיכול, לצד המוצר הקיים.

נובו-GI מנוהלת היום על ידי ד"ר גבי מירון, לשעבר מנכ"ל חברת גיוון אימג'ינג, שפיתחה את הגלולה הנבלעת הראשונה לאבחון מחלות בדרכי העיכול. מירון הוא האיש שמקבל את רוב הקרדיט על הפיכת גיוון אימג'ינג מסטארט-אפ ישראלי לחברת מכשור רפואי עצמאית מובילה וגדולה, אחת היחידות שעשו זאת עד היום. החברה נסחרת בתל אביב ובנאסד"ק לפי שווי של 514 מיליון דולר. מירון הביא לניטי צוות ניהולי, שמורכב כמעט כולו מההנהלה הבכירה של גיוון, שעבדה תחתיו בעת כהונתו בחברה.

בראיון ראשון מאז כניסתו לתפקיד כמנכ"ל נובו-GI, אומר מירון, "אנחנו רוצים לתת פתרון מלא בתחום מערכת העיכול. זו ראיה מהפכנית בשוק הזה, כי כל החברות הפועלות בו מתמקדות במוצרים שלהן ולא רואות את המכלול, את תנועת הפציינטים ממקום למקום ומה מתרחש בכל נקודה מפגש שלהם עם מערכת הבריאות".

מירון מתכנן לרכוש לתוך ניטי טכנולוגיות חדשניות מתחום הגסטרו מישראל ומהעולם. המוצרים הנרכשים יכולים להיות כאלה שכבר נמצאים בשוק, או כאלה שעדיין נמצאים בפיתוח. "המוצרים צריכים לענות על שלושה קריטריונים: שהרופא באמת צריך אותם, שהחולה באמת צריך אותם ושמישהו - חברת הביטוח, בית החולים, הממשלה - מוכן לשלם עבורם".

ההכרזה על המוצרים הראשונים שיירכשו תתבצע כנראה בשבועות הקרובים. החברה צפויה לרכוש מוצרים מישראל ומחו"ל.

איך משתלב המוצר המקורי של ניטי בסיפור הזה? החברה הייתה הבטחה, שלא מומשה, "קשה מאוד לשכנע רופאים לשנות את התנהגותם", אומר מירון, "אם המוצר שלך הוא רק קצת יותר טוב ממוצרים קיימים ולא הרבה יותר טוב, וזה מה שקרה לניטי. בהסתכלות על כל המעי, הפרוצדורה שלנוהייתה רק קצת יותר טובה מהשיטה הקיימת של שידוך המעי עם סיכות.

"אולם, אם מסתכלים בנפרד על תפקוד המוצר בחלק העליון של המעי ובחלק התחתון, רואים תוצאות אחרות. בעוד בחלק העליון של המעי גם הפרוצדורות הקיימות טובות, בחלק התחתון השיטה הקיימת של שידוך איברים בסיכות עלולה להוביל לדלקות והידבקויות ואפילו זליגה של צואה לתוך הבטן.

"השיטה של ניטי, של הצמדת רקמות זו לזו באמצעות מתכת עם זיכרון צורה, היא הרבה יותר טובה בחלק המעי התחתון. לכן נשיק מחדש את המוצר כשהוא ממוצב ספציפית עבור המקום שיש לנו בו את היתרון. אני רואה אותו הופך לסטנדרט הטיפולי במעי הנמוך".

* בגלל זה רצית עוד מוצרים?

"לא, לא בגלל זה. תמיד חשבתי שצריך ליצור פלטפורמת מוצרים בשוק הגסטרו כי זו הזדמנות עסקית. המוצר הזה יכול להיות חוד החנית". על פי התוכנית של מירון, כל המוצרים יוטמעו בתוך החברה ויימכרו תחת המותג נובו-GI.

* אתה יודע מדוע לא נוצרה פלטפורמה כזו עד היום?

"האמת? לא".

* האם תצטרכו לגייס הון נוסף כדי לקדם את התוכנית האסטרטגית הזו?

"אני מעדיף לא להיכנס לזה, אבל אני יכול להגיד שיש לנו בעלי מניות שתומכים בנו ולא רק במילים".