אלעד תשובה מבקש למחוק את אלעד אירופה מהבורסה

תשובה מבקש לקנות את מניות אלעד אירופה המוחזקות ע"י הציבור ב-1.33 שקלים למניה

אלעד תשובה, בנו של יצחק תשובה, מבקש למחוק את אלעד אירופה מהמסחר בבורסה. תשובה פרסם הצעת רכש באמצעות חברת TGI, לרכוש את יתרת 15% ממניות אלעד אירופה שבידי הציבור, לפי שער של 1.33 שקלים למניה. המועד האחרון לקבלת ההצעה הינו ה-17 ביוני.

מדובר אמנם בפרמיה של 42% על מחיר הסגירה של מניית אלעד אירופה בבורסה אתמול (ה'), אולם יש לציין כי המניה נפלה ב-38% מתחילת אפריל. לפני כשנה העביר אלעד תשובה את פעילות הנדל"ן המניב שלו בגרמניה ושווייץ לשלד הבורסאי שרכש והפך אותו לחברה ציבורית. הצעת הרכש האמורה גבוהה בכ-10% מהמחיר בו העביר תשובה את נכסי הנדל"ן לחברה לפני כשנה, אולם ההצעה נמוכה בכ-20% מההון העצמי של החברה למניה (כ-1.66 שקלים למניה).

אלעד אירופה

תשובה מחזיק ב-85% ממניות אלעד אירופה (לשעבר "אורעד חי"), העוסקת בנדל"ן מניב בגרמניה ובשווייץ. החברה נסחרת לפי שווי של 70 מיליון שקל. לפי הדוחות הכספיים של החברה לרבעון הראשון, ההון העצמי שלה מסתכם ב-70 מיליון אירו המהווים כשליש מסך המאזן. לחברה גירעון של 28 מיליון אירו בהון החוזר, בעיקר בשל הלוואה בסך 22.3 מיליון אירו שאותה יש לפרוע בפברואר. כנגד הלוואה זו משועבדים נכסים ששוויים 39.7 מיליון אירו והיא מובטחת בין היתר בערבות אישית של יצחק תשובה. לאלעד אירופה יתרות מזומנים של יותר מ-6 מיליון אירו.