מבנים מיועדים למפוני גוש קטיף - לתושבי גבעת האולפנה

קראווילות שהובטחו לתושבים שפונו מגוש קטיף נלקחו מהם - ויינתנו למשפחות המיועדות לפינוי בגבעת האולפנה, חודש לפני המועד הסופי שקבע בג"ץ לפינוי

זעם בקרב מפוני גוש קטיף: חודש לפני המועד הסופי שקבע בג"ץ לפינוי גבעת האולפנה, מתברר כעת, כי קראווילות שהובטחו לתושבים שפונו מגוש קטיף נלקחו מהם - ויינתנו למשפחות המיועדות לפינוי בגבעת האולפנה.

לפני כשלושה חודשים החלו להיבנות 20 קראווילות חדשות שהיו מיועדות לתושבים שפונו מיישובי גוש קטיף. אך אתמול הם התבשרו כי מעברם ליישוב קבע יידחה בשנה, וזאת מפני שאת הקראווילות שנבנו עבורם הוחלט להעביר למפוני שכונת האולפנה בבית אל.

הדבר עורר זעם רב בקרב המפונים, וכעת נבחנת אפשרות נוספת - להציב קאראווילות בשטח של בסיס צבאי סמוך לבית אל, ולשכן בהן את התושבים עד למציאת פתרון קבע.

מסתמן: גבעת האולפנה תוזז בשלמותה

חודש נותר עד למועד האחרון בו התחייבה הממשלה לבג"ץ לפנות את שכונת גבעת האולפנה בבית אל, ובשבועות האחרונים נעשים מאמצים קדחתניים מצד כל הגורמים המעורבים בעניין למציאת פתרון שישביע את רצונם את אנשי השכונה ופעילי הימין.

כעת נראה כי במשרד ראש הממשלה, משרד הביטחון ומנהל מקרקעי ישראל מצאו ככל הנראה פתרון לפיו יועתקו הבתים בשלמותם אל קרקע בבעלות המדינה, הנמצאת כמה עשרות מטרים מהשכונה.

ההעתקה תתבצע באותו מתווה של פינוי שכונת הטמפלרים סמוך לבסיס הקריה בת"א בשנת 2007, שם הועברו הבתים כמה עשרות מטרים דרומה במהלך שיפוץ רחוב קפלן. לשם כך כבר יצרו קשר עם החברה ההולנדית שביצעה אז את ההעתקה בת"א.

בשל העובדה שגורמים במשרד הביטחון אישרו את הידיעה, ניתן ללמוד שההחלטה על המבצע המורכב צריכה זריזה מאוד, כך שהמשפחות יוכלו לחזור לבתיהם גם אם יוצבו על קרקע אחרת, וכמובן יזכו לפיצוי.