יודע משהו שאנחנו לא? יו"ר טבע רכש מיליון מניות החברה

פיליפ פרוסט רכש מיליון מניות של טבע ביום רביעי, יום המסחר הראשון שלה ב-NYSE ■ בתקופה הקרובה אמורה להתקבל ההכרעה במשפט הקופקסון ■ פרוסט: "ההשקעה הזו משקפת את הבטחון הרב שיש לי בעתיד החברה"

הבעת אמון רצינית בטבע : ענקית התרופות הודיעה היום (ו') כי ד"ר פיליפ פרוסט, יו"ר דירקטוריון החברה, רכש מיליון מניות של טבע ביום רביעי השבוע, במחירים שנעו בין 37.82 דולר ל-39.57 דולר. יום רביעי היה היום הראשון בו נסחרה טבע בבורסת ניו יורק (NYSE) ולא בנאסד"ק.

פרוסט אמר כי "ההשקעה הזו בסך הכל משקפת את הבטחון הרב שיש לי בעתידה הורוד של טבע". עקב כך מפסיקה היום הירידה במניית טבע, לאחר שבחודש מאי ירד מחירה בכ-8 דולר.

הבעת האמון של פרוסט מושכת תשומת לב רבה גם על רקע פרשת הקופקסון, בה אמורה להתקבל בתקופה הקרובה פסיקת בית המשפט. האנליסט יונתן קרייזמן מכלל פיננסים העריך בחודש מארס כי סיכוייה של טבע לזכות במשפט הקופקסון טובים, והותיר את ההמלצה לתשואת שוק והחזיר מחיר יעד של 44 דולר. מכירות הקופקסון צפויות להסתכם ב-3.8 מיליארד דולר השנה.

גם האנליסטים של מריל לינץ' מאמינים כי טבע תצליח להגן על הפטנט במשפט, והעלו את מחיר היעד למנייה ל-57 דולר בחודש מארס (לפני הירידה החדה במחיר המניה). "הכרעה במשפט הקופקסון צפויה בכל רגע", כתבו האנליסטים. "אנו מעריכים כעת כי טבע תצליח להגן על הפטנטים שלה".

טבע, כידוע, ביקשה בעבר מה-FDA (מינהל המזון והתרופות בארה"ב) להתנות אישור לגרסאות גנריות לקופקסון בהליך מלא של ניסויים רפואיים, מה שעשוי לעכב את מתחרותיה ב-33 חודשים עד להשקת המוצר. ה-FDA נמנע עד כה מלהחליט בסוגיה זו, תוך שהוא ממתין לתוצאות המשפט.

בחודש הקודם נבחר פרוסט לכהונת המשך בתפקידו והוא ימשיך לכהן 3 שנים נוספות, כלומר עד סוף שנת 2015.