עשירי העולם הפסידו במהלך השבוע 24 מיליארד דולר

שלדון אדלסון הפסיד במהלך השבוע החולף קצת יותק מ-2 מיליארד שקל ■ גם מארק צוקרברג איבד כ-4 מיליארד דולר מהונו מאז הנפקת פייסבוק לפני שבועיים

הירידות שנרשמו בשבוע האחרון בעקבות התגברות החששות ממצב הבנקים בספרד והסיכויים הגוברים לפרישה אפשרית של יוון מגוש האירו יחד עם נתוני התעסוקה והאבטלה שהתפרסמו אתמול בוול סטריט, גרמו לעשירי העולם להפסיד כ-24.4 מיליארד דולר במהלך השבוע החולף.

איש העסקים היהודי שלדון אדלסון הפסיד בשבוע החולף 2.2 מיליארד דולר לאחר שמניות חברת לאס וגאס סאנדס שבבעלותו ירדו במהלך השבוע ב-10.3%. אתמול דיווחה החברה על כך שהחברה רשמה עלייה של 7.3% בהכנסות במהלך חודש מאי - העלייה הנמוכה ביותר מאז יולי 2009. אדלסון, בן 78 ומקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, נמצא במקום ה-22 ברשימת עשירי העולם של בלומברג.

"נראה שאנחנו תקועים בבוץ מבחינת הצמיחה הכלכלית בארצות הברית", אמר ג'ון קרי, מנהל בבית ההשקעות Pioneer Investments שמנהלך כספים בהיקף של 220 מיליארד דולר, בראיון לרשת בלומברג. "דוח התעסוקה היה מאוד מדאיג בשבועות האחרונים, זה מחזק את התחושות שההתאוששות הכלכלית נבלמת".

ומה לגבי מארק צוקרברג? מייסד פייסבוק, שהונפקה לפני שבועיים בבורסה ומאז מניות החברה לא מפסיקות לרדת, יצא מרשימת האנשים העשירים של בלומברג לאחר שמניית החברה איבדה השבוע 13% מערכה מה שמעניק לצוקרברג שווי של 14.1 מיליארד דולר.