אובמה: נתוני תעסוקה חלשים? זה בגלל המשבר באירופה

לאחר שנוספו למשק האמריקני כ-69 אלף משרות בלבד בחודש מאי האחרון, ניסה נשיא ארה"ב ברק אובמה, להסביר את המצב העגום ■ "יש ענן שמרחף מעלינו מעבר לאוקיינוס האטלנטי"

לאחר שנוספו למשק האמריקני כ-69 אלף משרות בלבד בחודש מאי האחרון, נאם נשיא ארה"ב ברק אובמה בפני קבוצה של תומכים בשיקגו ומינסוטה, והתייחס למצבה של כלכלת ארצו. הנתונים העגומים והצמיחה המקרטעת, הסביר אובמה המעוניין להיבחר לכהונה נוספת לנשיאות ארה"ב, הם בין היתר תוצאה של משבר החוב הנוכחי באירופה.

"אנחנו לא היכן שאנו רוצים להיות, אנחנו עדיין לא שם. ראיתם את נתוני התעסוקה שפורסמו", אמר אובמה, בהתייחס לדוח התעסוקה לחודש מאי - שהצביע על יצירה של 69 אלף משרות חדשות בלבד (בקצב האיטי ביותר השנה), בעוד בשוק ציפו ללא פחות מ-160 אלף משרות חדשות בארה"ב. בתוך כך, עלה שיעור האבטלה בארה"ב לכ-8.2%.

"הרבה ממה שקרה נובע מאירופה, מהענן שמרחף מעלינו מעבר לאוקיינוס האטלנטי", ציין אובמה. "כל כלכלת העולם נחלשה בעקבות הענן הזה, ויש לו השפעה גם עלינו".

אובמה, יש לציין, מתחפר בעמדת התגוננות בצדק מה. כבר בשנה שעברה הזהירו כלכלנים ומומחים פוליטיים רבים כי נשיא ארה"ב עלול לאבד את כיסאו בבחירות הקרובות על רקע הנתונים הכלכליים המאכזבים, ההתאוששות הלא-מספקת מאז משבר הסאב-פריים, והגירעון התקציבי אשר הולך ותופח.

המתמודד העיקרי מול אובמה לבחירות הקרובות, הרפובליקני מיט רומני, משתמש אף הוא במצב הכלכלי בארה"ב כדי לנגח את מתחרו - ותקף מספר פעמים אישית את אובמה בנושאים כלכליים, כשציין כי אין לנשיא ארה"ב "אופי של איש עסקים", אשר נדרש כדי להצעיד את הכלכלה האמריקנית קדימה.