יוסי ורשבסקי לנתניהו: התערב בהסדרת חובות ערוץ 10

מנכ"ל ערוץ 10, שהודיע ביום חמישי על התפטרותו, במכתב לרה"מ: "המשך פעילותו של ערוץ 10 חיוני גם בכדי שלא ליצור שוב מונופול תקשורתי של ערוץ 2"

המנכ"ל המתפטר של ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, שלח הבוקר (א') מכתב אישי לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובו הוא מבקש את התערבותו האישית בהסדרת חובות ערוץ 10.

"לכל הדעות, המשך פעילותו של ערוץ 10 הנו חיוני גם בכדי שלא ליצור שוב מונופול תקשורתי של ערוץ 2, דבר שיסיג שנים רבות לאחור את התקשורת הישראלית", כתב ורשבסקי, שהוסיף כי מבקש שנתניהו יעשה "כל מאמץ בכדי להסדיר את דחיית החובות של הערוץ".

עד כה הניסיונות לפתור את משבר החובות של ערוץ 10 לרשות השנייה, שעומד על כ-45 מיליון שקל, נתקלו בחוסר רצון מטעם לשכת ראש הממשלה וחברי הקואליציה. זאת למרות מספר הצעות חוק וניסיונות ל"עקוף" את הבעיה על-ידי המרת החובות בהשקעה בתוכן מקורי חדש. ביום חמישי הודיע ורשבסקי על התפטרותו מערוץ 10, בין היתר בשל "המבנה הרגולטורי שאיננו מאוזן.

בפגישה שהתקיימה היום בין ורשבסקי לעובדי הערוץ בדסק החדשות, עדכן המנכ"ל היוצא את העובדים לגבי המכתב וכן הקריא ממנו.

להלן תוכן המכתב לראש הממשלה:

"לכבוד ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו
מכובדי ראש הממשלה, עכשיו, כשכבר אינני עובד בערוץ 10, אני מוצא לנכון לפנות אליך באופן אישי על מנת שתעשה כל מאמץ בכדי להסדיר את דחיית החובות של הערוץ.

"כבר לא מעט שנים שערוץ 10 הוא חלק בלתי נפרד מההוויה הישראלית. הערוץ הצליח לכבוש מקום בלבו של הציבור ולהיות מקור לשיח, דיון, תרבות, יצירה ובידור המגיע חינם לכלל הציבור בישראל.

"למרות ההישגים והמקום שקנה בחיי היום-יום של ציבור רחב, ערוץ 10 נמצא במצב כלכלי קשה מנשוא, והכנסת משקיעים חדשים הנו הכרח קיומי עבור הערוץ.

"מטבע הדברים, המשקיעים החדשים מתנים את כניסתם לערוץ בכך שהמשאבים שיקצו יופנו לתנופה של הפקה ויצירה ישראלית בטלוויזיה.

"אני חושב שאין צורך להכביר במילים על חשיבותו של הערוץ לדמוקרטיה, לפלורליזם, ליצירה הישראלית, לתחרות - ולא פחות חשוב מכך, למאות העובדים המועסקים בו באופן ישיר ואלפי עובדים המוצאים בערוץ את מטה לחמם.

"לכל הדעות, המשך פעילותו של ערוץ 10 הנו חיוני גם בכדי שלא ליצור שוב מונופול תקשורתי של ערוץ 2, דבר שיסיג שנים רבות לאחור את התקשורת הישראלית.

"המשך פעילות הערוץ מותנה כעת במימושו של ההסדר עם המדינה לדחיית מועדי תשלום חובות העבר של הערוץ, בגין דמי זיכיון ותמלוגים.

"אדוני ראש הממשלה, ערוץ 10 נותן מענה לערכים מרכזיים בהם דוגלת הממשלה בראשותך: עידוד התחרות, שירות חינם לקהל הצופים, יצירת אלפי מקומות עבודה וגיוס משאבים מחו"ל להשקעה במשק הישראלי.

"אני פונה אליך בבקשה שתפעיל את סמכותך וכובד משקלך על מנת לסייע במימושו המהיר של ההסדר".

בתוך כך, בשיחה עם העובדים בדסק אמר ורשבסקי: "אני גאה שהייתי מנכ"ל של הערוץ הזה, וגם בעתיד, כשאצפה בטלוויזיה, תמיד ארגיש גאווה שניהלתי את הערוץ".