שלמה מעוז: "לא תהיה מפולת של 20% כמו בקיץ שעבר"

תוכנית שוק הון חדשה בגלובס TV: שיחת השוק ■ הכלכלן שלמה מעוז מדבר על 10 מניות שאתם חייבים לקנות עכשיו ומסביר למה לא תהיה מפולת ■ וגם: אלון גלזר וניר זוננברג על קריסת מניות התקשורת

"זה לא הזמן לקנות את מניות התקשורת. יהיו שנים קשות" - את הדברים האלה אומר היום (א') אלון גלזר, סמנכ"ל המחקר בלידר שוקי הון, בתוכנית "שיחת השוק" בגלובס TV. "לא ולא", מדגיש גלזר כששאלנו אותו האם להשקיע במניות התקשורת. "נכון שזה יכול להיות הימור טוב, אבל ימשיכו להגיע עוד חדשות רעות".

גם מנהל מחלקת המחקר במיטב ניר זוננברג השתתף בתוכנית, אך הציג עמדה שונה מזו של גלזר. לדבריו, משקיעים עם "בטן חזקה" שלא נרתעים מסיכון גבוה יכולים להשקיע בפרטנר, שהיא "היא בין הזולות בתחום".

בתוכנית, שתשודר מדי שבוע בגלובס TV, השתתף גם שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אלפה, במסגרת פינה מיוחדת בה משיב מעוז על שאלות קוראי אתר "גלובס". מעוז העריך כי לא תהיה מפולת בשווקים כמו שראינו בקיץ שעבר, על אף חודש מאי השחור שעבר על הבורסות. הוא ממליץ להשקיע בגרמניה ובארה"ב ומקנה לבורסות שם עדיפות על פני השקעה בישראל.

"אני לא חושב שתהיה מפולת של 20% כי יש פה אינטרסים מאוד מאוד חזקים של גרמניה, ארה"ב ויפן, ובמידה מסוימת של סין", אומר מעוז. "אני חושב שבחודש הקרוב יגיעו לפתרון מסוים איך למנוע מפולת, אבל כרגע אנחנו רואים ונראה תנודות מאוד חריפות לפחות ב-3 השבועות הקרובים. השוק מיועד רק לאנשים עם עצבים מאוד מאוד חזקים".

מי שבכל זאת מתעקש להשקיע בישראל, מעוז ממליץ לו לקנות אג"ח ממשלתיות צמודות מדד. "יש לנו פיחות שגורם לאינפלציה", הוא מסביר.

צפו בווידיאו עם רשימת המניות המומלצות וההתייחסות המלאה של המומחים למצב בשווקים ולמפולת במניות התקשורת.