מבטח סימון - סוכנות הביטוח הגדולה בישראל

שלוש סוכנויות הביטוח הבאות בדירוג דנס 100 של דן אנד ברדסטריט: שקל, אגם לידרים ותמורה

סוכנות הביטוח הגדולה במשק הינה סוכנות הביטוח מבטח-סימון, שבבעלותה המלאה של קבוצת הביטוח והפיננסים מגדל. כך עולה מדירוג דנס 100 של D&B ישראל, שממנו עולה עוד כי סך ההכנסות מעמלות שרשמה הסוכנות, שאותה מנהל יוני קופרמן, עמד ב-2011 על כ-201 מיליון שקל.

נציין כי פרט למבטח-סימון, בולטות בצמרת דירוג סוכנויות הביטוח הגדולות במשק גם שאר מגה-סוכנויות החיסכון הפנסיוני: שקל ואגם לידרים, שבשליטת הפניקס, ותמורה של כלל ביטוח.

הדירוג השנתי של דן אנד ברדסטריט מספק הצצה מעניינת לתוצאות כמה מסוכנויות הביטוח הגדולות במשק, שרובן ככולן חברות פרטיות. עם זאת, אפשר והדירוג אינו כולל את כל סוכנויות הביטוח הגדולות בישראל.

על כל פנים, במקום השני בדירוג ניצבת סוכנות הביטוח מדנס, שבשליטתו של שוקי מדנס, ושעם בעלי מניותיה

נמנית גם קבוצת הראל. אליבא דה דן אנד ברדסטריט, מדנס הציגה הכנסות מעמלות בהיקף של כ-100 מיליון שקל - גידול של כ-11% ביחס לשנה הקודמת.

על פניו, מדובר בשיעור הכנסות מעמלות ביחס לפרמיה גבוה משמעותית מזה הנהוג בקרב הסוכנויות הפנסיוניות. כך, בה בעת שמבטח-סימון רשמה את הכנסותיה מעמלות על מחזור פרמיות של כ-3.9 מיליארד שקל, הרי שמדנס רשמה את הכנסותיה על מחזור פרמיות של קצת פחות ממיליארד שקל.

שלוש הסוכנויות הבאות בדירוג דנס 100 (בסדר יורד) הן שקל, אגם לידרים ותמורה. השלוש הציגו ב-2011 גידול בהכנסותיהן מעמלות של כ-26%, 11% ו-16% בהתאמה. בין יתר קבוצות הסוכנויות הגדולות של דנס 100 נמצאות קבוצת דוידוף, שגיא יוגב, סוכנות רמות (שבבעלות פרטית) ותורן.

דירוג סוכנויות הביטוח ל 2012
 דירוג סוכנויות הביטוח ל 2012