צבי ואבנר סטפק ישתכרו עד 7.5 מיליון שקל במיטב-דש

מיטב: "שכרם של צבי ואבנר עולה בקנה אחד עם תרומתם לחברה" ■ השניים אימצו את הצעתה של ח"כ יחימוביץ': שכרם לא יעלה על פי 50 משכר העובד הזוטר בחברה, העומד על 6,250 שקל בחודש בלבד

בסוף השבוע האחרון הודיעו סוף סוף דש-איפקס ומיטב על עסקת המיזוג ביניהן, שתייצר גוף שינהל מעל 100 מיליארד שקל, כלומר בית ההשקעות השני בגודלו בשוק ההון.

בין שלל הדיווחים שפרסם דש-איפקס אודות המיזוג עם מיטב ושינויים פרסונליים, ניתן היה גם למצוא לראשונה את תנאי השכר שלהם יזכו צבי סטפק ובנו אבנר, מבעלי ומייסדי מיטב, שיזכו בבית ההשקעות ההממוזג לשכר מצרפי בעלות של עד 1.5 מיליון שקל.

סטפק האב יזכה לעלות שכר חודשית של 135 אלף שקל, או 1.62 מיליון שקל בשנה. כמו כן הוא יקבל החזר הוצאות, וכמובן בונוס שנתי שייגזר מרווחי החברה. חבילת התגמול של סטפק תהיה הנמוכה מבין שניים - 3.75 מיליון שקל או עלות השכר השנתי הממוצע של העשירון התחתון של עובדי החברה, מוכפל ב-50. במסגרת המיזוג יתמנה סטפק ליו"ר פעיל במשרה מלאה, לצד אלי ברקת, בעל השליטה בדש-איפקס, וכן יכהן כיו"ר ודירקטור בחברות בנות נוספות.

סטפק הבן, שיתמנה גם הוא לדירקטור פעיל והאחראי על הפיתוח העסקי, יזכה לעלות שכר חודשית של 115 אלף שקל, או 1.4 מיליון שקל בשנה. גם סטפק הבן יהיה זכאי להחזר הוצאות ולבונוס שנתי, כאשר חבילת התגמול הכוללת שלו תהיה הנמוכה מבין תקרה של 3.75 מיליון שקל בשנה, או פי 50 מהשכר הממוצע של העשירון התחתון בחברה.

לזכותם של הסטפקים יצוין כי הבונוס השנתי שלהם יחושב לפי מנגנון high watermark, הקובע כי החישוב ייעשה על בסיס מצטבר כך שהפסדים בשנה מסוימת יתקזזו מרווחים בשנים הבאות. מנגנון חישוב עלות העסקתם הכוללת זהה להצעתה של ראש האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', בעניין שכר הבכירים. לפי הצעתה, שכרו של הבכיר ביותר בחברה ציבורית לא יהיה יותר מפי 50 משכרו של בעל השכר הנמוך ביותר. הצעה זו צפויה לעלות לדיון מחדש בקרוב בוועדת שרים לענייני חקיקה. ייתכן שהחוט המקשר בין הצעת החוק לשכרם של הסטפקים, הוא העובדה כי אבנר פעיל במפלגת העבודה.

נזכיר כי בעבר יצא סטפק נגד ההפרזה בשכר הבכירים במשק בכמה מאמרים שפרסם. למשל במאמר האחרון שפרסם ב"גלובס", תחת הכותרת "להפסיק את החזירות", הוא טען כי "הקפיטליזם החזירי השתלט על מערכות החברה, ואחד הסימפטומים החזקים שלו הוא שכר הבכירים".

במאמרים קודמים שלו הוא כתב "לגישתי, לפני שחברה מיטיבה ברמה כזו או אחרת עם מנהליה, חובת ההוכחה עליה שהיא עמדה במחויבותה כלפי עובדיה, לקוחותיה, בעלי מניותיה והקהילה. המבחן האמיתי לאופן התנהלותה של חברה הוא קודם כל ביחסה לעובדיה, וכאן הנושא מתקשר הרבה יותר חזק לשכר המנהלים הבכירים, שכן אלה עובדים ואלה עובדים".

סטפק אף סיפק דוגמה לפיה אם מנהלים יוותרו על חלק משכרם, תוכל החברה להשתמש בכך לטובת תוספת בשכרם של כל העובדים.

ממיטב נמסר היום כי "שכרם של צבי ואבנר עולה בקנה אחד עם תרומתם לחברה. באופן ייחודי ושאינו מוכר בשוק ההון, נקבע מנגנון המגביל את שכרם ביחס לשכר העובדים".

כרבע מהעובדים יפוטרו או יעזבו

שכרם של הסטפקים פורסם במסגרת הדיווח על אודות חתימת הסכם המיזוג. לפי ההסכם, לאחר המיזוג, שיצור גוף שינהל 106 מיליארד שקל, יהיו ברקת וסטפק בדבוקת השליטה, כאשר קבוצת BRM של ברקת תחזיק ב-29.8% מהמניות, וסטפק (באמצעות מאיה החזקות) יחזיק ב-28.64% מהגוף הממוזג.

המיזוג מתבצע בדרך של החלפת מניות, כך שדש-איפקס ירכוש את מלוא הון המניות של מיטב תמורת הקצאת 45% ממניות דש-איפקס. טרם ביצוע המיזוג יתרחשו מספר מהלכים. דש-איפקס תחלק דיבידנד מוערך של כ-226 מיליון שקל.

בדש-איפקס מועסקים כ-440 עובדים, ובמיטב 420 עובדים. לפי הערכות, כרבע מהעובדים, כולל חלק מהמנהלים, יפוטרו ויעזבו. למרות שרק לפני יומיים נחתם הסכם המיזוג, לפי גורמים בשוק ההון, בכירים במיטב כבר קיבלו מסטפק הבטחות כי "כיסאם נותר יציב". עובדי דש-איפקס לעומת זאת, לא קיבלו הבטחות כלל. "כל הבטחה שהובטחה, אינה שווה כלום", אמר היום עידו נויברגר מנכ"ל דש-איפקס, "למיטב ידיעתי, לא ניתנו הבטחות באף אחת מהחברות, כי דיונים בנושא עדיין לא התחילו. הבחירה של המנהלים והעובדים בגוף הממוזג, תיעשה אך ורק על בסיס מקצועי".

ועוד בעניין הפרסונלי, על מנת ללוות את המיזוג יאריך נויברגר את כהונתו. ויקטור שמריך, שותפו לניהול בשבע השנים האחרונות יעזוב ויתחיל לממש את דרכם החדשה של הצמד, בבנקאות להשקעות.

ממיטב ומאבנר סטפק נמסר בתגובה: "לא ניתנה כל הבטחה לאף עובד, בכיר כזוטר לגבי התקופה שלאחר המיזוג".

22
 22