יאיר לפיד: "הפליטים מדרפור הם כמו הפליטים מהשואה"

את הדברים אמר לפיד במסגרת כנס שערכה אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית בקמפוס רחובות ■ בהתייחסו לסוגיית בתי האולפנא: "הרעיון שממשלת ישראל תחפש איך לעקוף את בג"ץ היא סוף שלטון החוק"

יאיר לפיד, מייסד ויו"ר מפלגת יש עתיד, יוצא הערב (א') במתקפה חריפה על הימין, הן בשל מדיניות הממשלה בסוגיית הפליטים והן בשל סוגיית פינוי גבעת האולפנא, אותה הוא מכנה "סוף שלטון החוק".

את הדברים אמר לפיד במסגרת כנס שערכה אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית בקמפוס רחובות.

"הרעיון שממשלת ישראל תחפש איך לעקוף את בג"ץ היא סוף שלטון החוק", טוען לפיד. בהמשך דבריו התייחס לפיד להשקפתו על תהליך השלום ועתיד השטחים: "כולם יודעים מה יהיה הפתרון הסופי בשטחים. בסופו של דבר נצטרך לפנות חלק גדול מהשטח ו-80,000 איש יצטרכו לחזור הביתה. זה יהיה קרע נורא. מדובר בטרגדיה וצריך לנהוג בה כטרגדיה אך אין ברירה".

"מדינת ישראל נכשלה בפינוי גוש קטיף והמסקנה היא כי כל אדם שיעזוב יצטרך לקבל צ'ק גדול שיאפשר לו לבנות לעצמו עתיד בכוחות עצמו, מדובר יהיה במבחן גדול לריבונות הישראלית", הוסיף לפיד.

בהקשר של המו"מ עם הפלסטינים גורס לפיד כי ממשלת ישראל אומנם אינה עושה מספיק, אך באותה נשימה הוא הוסיף גם כי הפלסטינים אינם בשלים עדיין לשלום. "ברגע שאחרי ההתנתקות הם בנו במקום בתי ספר בתי חרושת לטילים של הג'יהאד האיסלאמי, אבל הבעיה לא הולכת להעלם", דברי לפיד. "שלושה מליון פלסטינים לא יעלמו ואנחנו צריכים להיות שם ליום שבו הם יהיו מוכנים לדבר שלום".

"פליטי דרפור הם כמו פליטי השואה"

בהתייחסו לסוגייה הבוערת של הפליטים מאפריקה, ציין לפיד: "המסתננים אינם מקשה אחת, ישנם את פליטי דרפור שהם בדומה לפליטי שואה. אנו צריכים למצוא דרך לתפוס את מהגרי העבודה לשים אותם במחנה מעצר ולגרש אותם".

"כרגע אין לממשלה שום מדיניות קוהרנטית שאוכל לבקר כאופוזיציה פרט להצהרות של מירי רגב, יש להתחיל מדיניות של החזרה איטית של מהגרי העבודה תוך הקפדה על החוק הבינלאומי", הוא הוסיף.

בסיום דבריו לפיד תקף את הממשלה וטען כי היא לא תאריך ימים ושהבחירות יתקיימו לפני המועד המתוכנן. לפיד גם הטיח ביקורת קשה בכמות השרים המכהנים בממשלה ואמר כי הוא לא יימנה שרים שהכישורים שלהם אינם הולמים את התפקיד.