מט"ח: הדולר ירד ל-3.89 שקל ; "יגיע ל-3.97 לפחות"

ב-FXCM מעריכים שבעקבות התחזקות הדולר ברחבי העולם - בטווח הבינוני הדולר יגיע ל-3.97 שקל לפחות ■ "רק אם תהיה הרחבה כמותית באירופה או ארה"ב הדולר יירד בחדות"

הדולר נחלש היום (ב') אל מול השקל במסחר במט"ח. המטבע האמריקאני נחלש היום ב-0.587% מול השקל ושערו היציג נקבע 3.892 שקל. האירו לעומת זאת התחזק מול השקל ב-0.2% ושערו היציג נקבע על 4.839 שקל לאירו. בעולם, נרשמת יציבות במסחר באירו-דולר סביב 1.241 דולר לאירו.

ב-FXCM מעריכים שההתחזקות של הדולר בעולם תימשך גם מול השקל, ובטווח הבינוני אנו צפויים לראת את הדולר מטפס ל-3.97 שקל לכל הפחות. "הדולר-שקל ימשיך לנוע בתקופה הקרובה בקורלציה הדוקה עם מגמות המסחר העולמיות. העלייה מעל רמת 3.90 הינה רבת משמעות, ואולם, ייתכן כי גם בדולר-שקל נראה בתחילת השבוע תיקון כלפי מטה, לעבר אזור 3.86-3.87 שקל", נכתב בסקירה של FXCM.

"בטווח הבינוני עם זאת, הדולר-שקל צפוי להמשיך ולטפס, לפחות עד לרמת 3.97 שקל. רק אירוע דרמטי, כמו תוכנית הרחבה כמותית אירופית, אמריקאית או סינית, או שילוב כלשהו ביניהם, יביא לשינוי מהותי ולתיקון אלים מטה בדולר", נכתב בהמשך הסקירה.

בלמבקס מעריכים היום כי בשבוע הקרוב, דווקא נחזה בתיקון קטן של שער הדולר/שקל לשער של 3.86 שקלים לדולר.

ביום שישי התפרסם בארצות הברית שיעור האבטלה לחודש מאי. שיעור האבטלה בחודש מאי עלה ל-8.2% לעומת 8.1% בחודש אפריל. כמו כן, נרשמה אכזבה ממספר המשרות החדשות שנוצרו שהצביעו על יצירת 69 אלף משרות חדשות בחודש מאי לעומת צפי ליצירת קרוב ל-170 אלף משרות.

בארצות הברית יתפרסמו היום נתוני ההזמנות ממפעלים לחודש אפריל ועל פי התחזיות צפויה עלייה של 0.1% בהיקף ההזמנות לעומת ירידה של 1.9% בחודש מארס. באירופה התפרסם מדד המחירים ליצרן של גוש האירו והוא רשם עלייה של 2.6% כשהצפי היה לעלייה של 2.7% לעומת עלייה של 3.3% שנרשמה בחודש מארס.