גרטמן: "100% שה'פד' יכריז על תוכנית QE3 עוד החודש"

מחבר The Gartman Letter טוען בראיון ל-CNBC כי: "חייבים להודות שדוח התעסוקה הוא החמרה במצב הכלכלה" ■ גרטנר מעריך: "ה'פד' ירצה לבצע הקלות כמותיות נוספות עוד לפני הבחירות הקרבות לנשיאות בנובמבר"

"דוח התעסוקה של חודש מאי והכרסום בכלכלת ארה"ב יובילו את הפדרל ריזרב להכריז על סיבוב נוסף של תוכנית לרכישות אג"ח", כך טוען דניס גרטמן, מחבר The Gartman Letter, בראיון ל-CNBC.

לפי גרטמן, דוח התעסוקה שפורסם ביום ו' והצביע על גידול של 69 אלף משרות בחודש מאי, היה מאוד מאכזב, בייחוד לאור העובדה שגם מספר המשרות של החודשים מארס ואפריל עודכנו כלפי מטה.

"ה'פד' הצהיר בעבר כי הוא שומר את האפשרות של ה-QE3 על השולחן, וכי היא תוצא לפועל במקרה שהכלכלה תיסוג לאחור", אומר גרטמן. "חייבים להודות שדוח התעסוקה הוא החמרה במצב הכלכלה ויהווה את הטריגר שיפעיל את התוכנית להקלה כמותית".

גרטמן מעריך כי ה'פד' יוציא לפועל את ה-QE3 בפגישתם הבאה של חברי ועדת השוק הפתוח ב-19 ליוני, או לכל היותר בפגישתם בחודש הבא ב-31 ליולי. "ה'פד' ירצה לבצע הקלות כמותיות נוספות עוד לפני הבחירות הקרבות לנשיאות בנובמבר, משום שהנשיא והמשקיעים זקוקים לעליות".

עם זאת, גרטמן מציין כי להערכתו, לסיבוב נוסף של הקלה כמותית מצידו של ה'פד', כמו גם לתוכנית מימון נוספת (LTRO) מצידו של הבנק המרכזי האירופי, לא תהיה השפעה מהותית על הכלכלה הגלובלית, "אך יהיה זה טוב יותר מאשר לא לעשות כלום".

בהתייחסו למשבר החוב האירופי גרטמן אמר כי המדיניות שבה נוקט המחנה שמובילה קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, המתבססת בעיקר על צעדי צנע, היא מדיניות חולה שרק תחריף את המשבר. במקום זאת, גרטמן טוען כי עדיף יהיה לגוש האירו להבריא את המערכת הבנקאית שלו.