ההמלצות החמות: 4 מניות "לוזריות" שצפויות לזנק עד 30%

האתר הכלכלי הפופלרי The Street, ערך רשימה של 4 חברות "לוזריות" שרשמו ירידות חדות במהלך הרבעון השני של 2012, ולטענת עורכי האתר, עשויות לסיים את הרבעון עם עליות של עד כ-25%

רק לפני חודשיים למשקיעים היו סיבות רבות לחייך. שוקי המניות הציגו ראלי מרשים שנמשך מאז אוקטובר 2011 וניפח את תיקי ההשקעות. אולם, ברבעון השני של השנה, שוקי המניות עשו מהפך של 180 מעלות, חרף עונת דוחות שהייתה טובה למדי. בעקבות החשש הוגבר מהנתונים הכלכליים הריאלים בארה"ב ואירופה, המשקיעים החלו לנטוש את שוקי המניות וחברות רבות השילו מערכם עשרות אחוזים.

לכן, האתר הכלכלי הפופלרי The Street, ערך רשימה של 4 חברות "לוזריות" שרשמו ירידות חדות במהלך הרבעון השני של 2012, ולטענת עורכי האתר, עשויות לסיים את הרבעון עם עליות של עד כ-25%.

1. סיטיגרופ - ההיסטוריה של ה"מגה-בנק" האמריקני כוללת גם חבילת חילוץ של "הדוד-סאם", לאחר שהוא נקלע למצב של חדלות פרעון. מאז, בנק ההשקעות עלה על המסלול ורשם רווחי ענק. נכון לרבעון האחרון, הנכסים המנוהלים של הבנק הסתכמו ב-111 מיליארד דולר באמריקה הלטינית ובאסיה בלבד.

אולם, בחודשים האחרונים מניית הבנק צנחה בכ-25%, זאת בשל מכשולים רגולטורים שונים ופרשות הפסדי הענק של מתחריו של הבנק, כדוגמת JP מורגן.

עם זאת, באתר מציינים כי קונצנזוס האנליסטים מצביע על כך שרווחי הבנק יסתכמו ב-2013 ב-5 דולרים למניה - עניין שהופך אותה לאטרקטיבית מאוד ולבעלת פוטנציאל גדול להשיב למשקיעים את ה-25% שהיא השילה מערכה.

2. אדוונס מיקרו דיוויס - (AMD) - למרות שברבעונים האחרונים הדוחות הכספיים של יצרנית השבבים והמעבדים היו פושרים למדי, באתר מציינים כי המיקרו-פרוססור שהיא השיקה לא מכבר, עשוי להעניק "זריקת עידוד" לרווחי החברה, שלפי צפי האנליסטים אמורים להסתכם ב-75 סנט למניה ב-2012 - עלייה של 50% לעומת אשתקד. לכן, באתר מציינים כי במקרה ש-AMD תספק את הסחורה ברבעונים הבאים, היא עלולה להיכנס לגל עליות של יותר מ-30%, זאת, כדי להצדיק את תחזיות הרווח העתידיות שלה.

3. Standard Motor Products - (סימול:SMP) - זוהי יצרנית חלקי חילוף לרכבים פרטיים ומשאיות. ברבעון האחרון נפלו רווחי החברה ביותר מ-20%, אך אנליסטים בגולדמן סאקס מציינים כי זהו "רק שיהוק קל ולא נורת אזהרה, משום שהחברה עדיין רווחית מאוד". לכן, אנליסטים בבנק ההשקעות מעניקים לחברה מחיר יעד של 17 דולר למניה - פרמיה של כ-26% על המחיר שבו היא נסחרת בשוק. (13.5 דולר)

4. Universal Electronics - (סימול: UEIC) - יצרנית ענק של כבלי אלקטרוניקה ושל שלטים לטלוויזיות. ברבעון האחרון מניית החברה צנחה בכ-30%, אך אנליסטים מציינים כי הירידה במכירות שהובילה לצניחה במניה הייתה בעיקר בשל שהספקים לא חידשו את המלאים, כך שאנליסטים צופים כי ברבעון הבא מכירות החברה יגדלו ב-5% לרמה של 500 מיליון דולר, ומעניקים לה מחיר יעד המשקף פרמיה של כ-30% מהמחיר שבו היא נסחרת.