הפתעה: מארק פאבר וג'רמי סיגל מסכימים - "קנו מניות"

מארק פאבר, הכלכלן ה"דובי" הנודע הופך את עורו וטוען כעת כי עדיף להתרחק מאג"ח ממשלתיות של ארה"ב ולבחור מניות יציבות ■ גם ג'רמי סיגל - הנחשב לצד ה"שורי" של המתרס - מצדד בטענה זו

הייגור זאב עם כבש או במקרה הזה דוב ושור? רבים מהמשקיעים שקראו את הסקירות האחרונות שפרסמו הכלכלן הנודע והשורי מארק פאבר, והפרופסור לכלכלה האופטימיסט ג'רמי סייגל, לא האמינו לרואות עיניהם - שני הכלכלנים מסכימים ביניהם וטוענים כי עדיף למשקיעים לרכוש מניות ולא "לברוח" אל האג"ח הממשלתיות.

מארק פאבר, הידוע בתור מחברו של - Gloom Boom & Doom report, הפסימי במיוחד, וגורו ההשקעות ג'רמי סיגל (Siegel) טוענים כי הברירה היחידה של המשקיעים היא לבחור מניות בקפידה ולהתרחק מהאג"ח הממשלתיות שמציעות למשקיעים תשואה מגוחכת.

"הכל נראה רע בתקופה זו ובאופן יחסי התחושה של האנשים היא יותר דובית", אומר פאבר. "אולם, תשואות האג"ח ל-10 שנים ירדו לשפל של מתחת ל-1.5% ומנגד יש לכם מניות כמו ג'ונסון אנד ג'ונסון המחלקת דיבידנד עם תשואה של 4%", פאבר ציין בראיון ל-CNBC.

"אני לא אומר שג'ונסון אנד ג'ונסון לא יכולה ליפול עם כל שאר השווקים, אך אם יש לכם טווח זמן של 10 שנים, אני מאמין שאתם יכולים לעשות יותר כסף בג'ונסון אנד ג'ונסון מאשר באג"ח הממשלתיות של ארה"ב", הוסיף פאבר.

גם סיגל, הנחשב לצד השורי של המתרס, דבק בעמדה זו כבר זמן רב ואף טוען כי המשקיעים ומנהלי קרנות הגידור לא חייבים שהשוק יעלה כדי לעשות כסף וכי יש ברשותם כלים אחרים שבאמצותם ניתן להרוויח גם משוק יורד.

סיגל הוסיף ואמר כי חלוקת הדיבידנדים שמציע שוק המניות, היא סיבה מספיק טובה להתרחק משוק האג"ח ולהיכנס למניות. "זו הפעם הראשונה ב-60 השנים האחרונות שתשואות הדיבידנדים עלו מעבר לריבית לטווח ארוך". סיגל גם מרגיע ואומר כי אין צורך לדאוג מהתנודתיות היומית הרבה בשוקי המניות, הן משום שבטווח הארוך זה ישתלם, ובמקרה שלחברות הגדולות ימשיך להיות בסיס רווחים יציב, הדיבידנדים ימשיכו לזרום.