הכשרה: "זה לא הזמן להיכנס לשוק המניות"

יוסי אפרתי, סמנכ"ל השקעות בהכשרה חברה לביטוח: כרגע נראה כי מנהיגי אירופה לא מסוגלים להגיע לפיתרון אשר ירגיע את השווקים"

"אין זה הזמן להיכנס לשוק המניות שכן אי-הוודאות לגבי גוש האירו תמשיך להעיב בחודש הקרוב" - כך קובע היום (ג') יוסי אפרתי, סמנכ"ל השקעות בהכשרה חברה לביטוח, בסקירה שפרסמה המחלקה לחודש מאי הכוללת תחזית להמשך.

אפרתי התייחס בסקירתו להחלטת בנק ישראל להותיר את הריבית המרכזית במשק ללא שינוי, בעוד הבנק התריע כי "החלטות הריבית הבאות עשויות לא להתקבל במועדים הקבועים". "בנק ישראל שומר תחמושת ליום גשום וככל שיעמיק המשבר באירופה הוא יוריד את הריבית", מציין אפרתי. "הצפי הוא כי הבנק יפחית את הריבית ברבע אחוז וייתכן יותר מכך, כאמור, ככל שיעמיק המשבר באירופה".

בהתייחסו לעצבנות באירופה לאור החשש מהחרפת משבר החוב ביבשת, ציין אפרתי כי "משבר החוב ביבשת ממשיך לצבור תאוצה והנתונים המגיעים מהיבשת הם בעיקר שליליים". אפרתי מדגיש כי העיניים נשואות כעת לבחירות ביוון שיתקיימו ב-17 ליוני, וצפויות להכריע אם יוון תישאר בגוש האירו או לא.

"הפחד טמון ביציאה לא מסודרת של יוון מהגוש שעלול לאותת למדינות אחרות לעזוב את הגוש כאשר הבאה בתור תהיה ספרד אשר זקוקה לסיוע נרחב", כותב אפרתי. "כרגע נראה כי מנהיגי אירופה לא מסוגלים להגיע לפיתרון אשר ירגיע את השווקים".