המכירות הקמעונאיות בגוש האירו ירדו מעל לתחזיות

המכירות בחודש אפריל ירדו ב-2.5% לעומת צפי לירידה של 1.1% ■ גם מדד מנהלי רכש המשוקלל של גוש האירו התפרסם היום והצביע על הירידה החדה ביותר מזה 3 שנים

מדד מנהלי הרכש בתחום השירותים התפרסם היום (ג') במספר מדינות ברחבי גוש האירו והוא הצביע על יציבות לעומת החודש הקודם. המדד המשוקלל של גוש האירו רשם את הירידה החדה ביותר שלו מזה 3 שנים, בעוד שנתוני המכירות הקמעונאיות רשמו ירידה חדה מהתחזיות.

מדד מנהלי הרכש המשוקלל של גוש האירו לחודש מאי רשם את הירידה החדה ביותר שלו זה 3 שנים. המדד, רשם אומנם עלייה מזערית לעומת הקריאה הראשונית שהייתה 45.9 נקודות, אולם ביחס לקריאה הסופית של המדד בחודש אפריל, המדד ירד ל-46 נקודות לעומת 46.7 נקודות בחודש אפריל. נזכיר שכל קריאה מתחת ל-50 נקודות מצביעה על התכווצות בהיקף הפעילות.

בתחום השירותים המדד של גוש האירו רשם ירידה קלה מ-46.9 נקודות לרמה של 46.7 נקודות, כשהקריאה הראשונית הצביע על ירידה לרמה של 46.5 נקודות. "מהנתונים הללו לא נופתע אם התמ"ג של גוש האירו יירד ברבעון הנוכחי ב-0.5% או אפילו יותר אם הנתונים של חודש יוני יאכזבו", אמר כריס וויליאמסון, הכלכלן הראשי של מכון Markit.

מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים בצרפת וגרמניה רשם ירידה בחודש מאי לרמה של 45.1 ו-51.8 נקודות בהתאמה, אולם הירידה הינה מינורית לעומת החודש שקדם לו. באיטליה לעומת זאת המדד עלה ל-42.8 נקודות מרמה של 42 נקודות בחודש אפריל כשהצפי היה לירידה לרמה של 42 נקודות.

הנתון המאכזב הגיע מכיוון נתוני המכירות הקמעונאיות של גוש האירו לחודש מאי. המכירות בחודש אפריל רשמו ירידה חדה של 2.5% לעומת ירידה של 0.2% בלבד בחודש מארס, כשהצפי היה לירידה קטנה יותר של 1.1%.