ארדואן: "לא צריך תיירים ישראלים ולא מרגיש בחסרונכם; תתנצלו, תפצו ותסירו המצור על עזה"

ראש ממשלת טורקיה דיבר בפתיחת כנס דאבוס באיסטנבול עם "מעריב" ו"ידיעות אחרונות" והמשיך בטון התקיף נגד ישראל ■ "החלפנו את התיירים הישראלים. המשבר ביחסים עם ישראל בגלל הכיבוש לא פוגע בכלכלת טורקיה"

"אנחנו לא צריכים תיירים ישראלים בטורקיה, אנחנו לא מרגישים בחסרונם. החלפנו את התייר הישראלי בתיירים אחרים ובשנה החולפת היו לנו 31 מיליון תיירים. רק אם ישראל תתנצל על הפשיטה של חיילי צה"ל והרג הפעילים הטורקיים ב'מרמרה', תשלם פיצויים למשפחות ההרוגים, ותסיר את המצור הנוראי מעזה - אהיה מוכן להיפגש עם ראש ממשלת ישראל ואולי להסדיר את היחסים בין המדינות".

את הדברים אמר ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן בשיחה עם העיתונים "מעריב" ו"ידיעות אחרונות", במהלך טקס קבלת פנים למשתתפי כנס דאבוס באיסטנבול. ממשלת טורקיה שותפה בארגון הכנס, שאליו לא הוזמנו נציגים של ממשלת ישראל, בהתאם לדרישת טורקיה.

ארדואן נשאל לגבי התקווה והאפשרות לשיקום היחסים בין ישראל וטורקיה והמשיך בטון התקיף: "אם וכאשר ישראל תקיים את התנאים האלה, היחסים בין המדינות יוכלו לשגשג כבעבר", אמר ארדואן. "לא נתפשר על התנאים האלו גם במחיר של משבר ממושך בין המדינות.

"ראש הממשלה הטורקי טען כי ישראל לא מקיימת החלטות של מועצת הביטחון, ומקבלת גיבוי לכך מארה"ב. "זה מצב בלתי נסבל שלא ישתנה בקרוב כי הרכב מועצת הביטחון נוח לישראל", אמר.

ארדואן המשיך להתבצר בעמדתו נגד ישראל וטען כי היא פוגעת במרקם החיים של הפלסטינים ולא מאפשרת להם לחיות בשלום על אדמתם. "גברים, נשים וילדים פלסטינים שלא חטאו נהרגים בסיטונות ומוחזקים בבית הסוהר הגדול ביותר", לדבריו.

"אני עדיין ממתין לתשובות של בנימין נתניהו, אוזל הזמן לקידום המו"מ על תהליך השלום עם ישראל. העברתי לו שתי שאלות "פשוטות", אומר ארדואן לעיתונאים הישראלים.