משרד הבריאות מזהיר: השימוש בסיגריות אלקטרוניות מסוכן

מהמשרד נמסר כי הסיגריות, שתרומתן לגמילה מעישון לא הוכחה, עלולות לגרום לסכנה בריאותית של ממש, ועפ"י מחקרים הן אף עלולות להכיל חומרים מסרטנים

משרד הבריאות מפרסם היום (ד') אזהרה חריגה מפני שימוש בסיגריות אלקטרוניות. מהמשרד נמסר כי הסיגריות, שתרומתן לגמילה מעישון לא הוכחה, עלולות לגרום לסכנה בריאותית של ממש, ועל-פי מחקרים - הן אף עלולות להכיל חומרים מסרטנים.

בישראל וברחבי העולם גובר השימוש בסיגריות אלקטרוניות, שמכילות בדרך-כלל מחסנית ובתוכה נוזל כתחליף לסיגריות "רגילות". קיימים שני סוגים של סיגריות אלקטרוניות: אלה שמכילות ניקוטין ושייבואן לישראל לא אושר; וסיגריות אלקטרוניות ללא ניקוטין, שהכנסתן לישראל לא נמצאת כלל באחריות משרד הבריאות.

על-פי עמדת משרד הבריאות בנושא, אין כיום מחקרים שמעידים על בטיחות או יעילות השימוש בסיגריה אלקטרונית. בהודעת המשרד נמסר כי בחלק מהבדיקות שנעשו בעולם על מותגים שונים של סיגריות אלקטרוניות נמצאו חומרים מסוכנים ואף מסרטנים, ולא ניתן להסתמך על תעודות הבטיחות המונפקות על-ידי היצרן או המשווקים של הסיגריות האלקטרוניות, מכיוון שהן אינן עוברות תהליך של בקרה מסודרת.

משרד הבריאות מזהיר כי הסיגריות האלקטרוניות והמחסניות שלהן מיוצרות בתנאי ייצור בעייתיים, ללא אחידות או בקרת איכות מסודרת בתנאי הייצור. עוד נמסר כי בין הפרטים השונים של אותו דגם אין אחידות בכמויות וריכוזי החומרים היוצאים בכל שאיפה מהסיגריה, ואף התקבלו דיווחים על תקלות שונות הקשורות בסוללה ועל דליפות מהמחסניות.