מטרת רוכשי הפועל ת"א: רמון דירקטור, אלטשולר ספונסר

(עדכון) אחרי התרסקות השיחות בין "קבוצת שבס" לאלי טביב, חזרה לתמונה הקבוצה אותה מארגן ניר ענבר; טביב: "אין משא ומתן"

נמשכים המאמצים הקדחתניים להוציא את הפועל ת"א מידיו של אלי טביב, בעלי המועדון. קבוצת הרכישה אותה ייצג מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, שמעון שבס, הודיעה אתמול (ד') כי כרגע היא מחוץ לתמונה. גורמים בקבוצת שבס אמרו הבוקר ל"גלובס" כי "אנחנו לא משחקים פוקר ולא מנסים להלחיץ אף אחד. חד משמעית, אנחנו מחוץ למשא ומתן".

על-פי הערכות, הדבר העיקרי שהרתיע את הקבוצה הוא לא דמי רכישת המועדון מטביב, אלא עמידה בהתחייבויות השוטפות של הפועל בעונה הקרובה.

בתוך כך, המהלך של קבוצת הרכישה אותה מוביל עו"ד ניר ענבר, ששימש עד לינואר האחרון כמנכ"ל המועדון אך התפטר מהתפקיד לאור חילוקי דעות עם טביב, ממשיך לקרום עור וגידים. הקבוצה הצליחה בימים האחרונים לגייס משקיעים חדשים, ועל-פי המסתמן, היא תגיש לטביב הצעה בסך 12 מיליון שקל במזומן עבור רכישת המועדון, ועוד כ-5 מיליון שקל בתשלומים שיתפרסו על-פני מספר שנים. על קבוצת הרכישה בארגונו של ענבר דווח לראשונה בשבוע שעבר באתר "גלובס".

‏בקבוצת הרכישה מקפידים שלא לחשוף את שמם של המשקיעים הפוטנציאליים, המורכבים מאוהדים מוכרים של הפועל ת"א מהמשק הישראלי. עם זאת, מסתמן כי הפוליטיקאי חיים רמון, המעורב בגיוס המשקיעים המדוברים לקבוצה, יקבל תפקיד בדירקטוריון של הפועל במידה והעסקה תצא לפועל. הפרסומאי משה תאומים, לשעבר מבעלי הפועל, מעורב גם הוא בגיוס המשקיעים, אך הוא אינו צפוי לקחת חלק בניהול השוטף של המועדון. המשקיעים השונים בדמי הרכישה צפויים לקבל אחוזי בעלות בהפועל בהתאם להשקעתם.

‏במידה והעסקה תצא לפועל, גילעד אלטשולר, מייסד ומנכ"ל משותף של אלטושלר-שחם, צפוי לחתום עם הפועל ת"א על הסכם חסות מרכזי (פרסום בקדמת חולצות המשחק לבית ההשקעות).

נציין כי אדם נוסף שמעורב במגעים של קבוצת הרכישה הוא בועז שובל, עד לאחרונה האחראי על פעילות הדיגיטל של חברת מדיה קום מקבוצת אדלר-חומסקי. מי שעוד עשוי להצטרף למגעים הוא אסי שריב, לשעבר קונסול ישראל בניו יורק.

‏קבוצת הרכישה מתכננת להעמיד להפועל ת"א תקציב שיתבסס על הכנסות המועדון. ההערכות הזהירות ביותר מדברות על מחזור מינימלי של 20 מיליון שקל שתוכל לייצר הפועל בעונה הבאה. בשלב השני, לאחר הרכישה מטביב, מתכוונים בקבוצה לבדוק דרכים לשילוב אוהדי הפועל בבעלות.

בהמשך היום, הגיבו מהפועל ת"א לדברים: "אלי טביב הודיע על פסילת המתווה לרכישת הקבוצה שהוצע על ידי המתעניינים השונים מאחר וכלל הוצאת כספים מקופת המועדון לטובת רכישת הקבוצה. במהלך המו"מ התברר כי המתעניינים השונים לא הצליחו לגייס כספים ממקורות פרטיים לרכישת המועדון, וכי בכוונתם להסתמך בין השאר על כספים מקופת המועדון עצמו, ולכן הופסק המשא ומתן. טביב נחוש למכור את הקבוצה וכבר ביום ראשון יטוס לאירופה לפגישה עם רוכש פוטנציאלי. במקביל מכין טביב את הקבוצה לעונה הקרובה בתקציב מינימום על כל המשתמע לכך".