מידרוג מורידה דירוג סקיילקס: "חולשת דיבידנד מפרטנר"

חברת הדירוג מידרוג מצטרפת היום ל-S&P מעלות - ומורידה את דירוג סקיילקס של בן דב לרמה של "Caa3" מרמה קודמת של "Baa1" ■ הדירוג נותר במעקב שלילי

חברת הדירוג מידרוג מצטרפת היום (ה') ל-S&P מעלות - ומורידה את דירוג האג"ח (סדרות א' עד ד', ו' עד ט' וסדרה 1) של סקיילקס בשליטתו של אילן בן דב, לרמה של "Caa3" מרמה קודמת של "Baa1" - ומותירה את הדירוג ברשימת מעקב שלילית, לאחר העסקה להעברת השליטה בפרטנר להאצ'יסון.

בחברה מעדכנים את דירוגה של סקיילקס לאחר העסקה להעברת השליטה בפרטנר לעמיקם כהן על ידי קרן האצ'יסון, שרוכשת את השליטה בסקיילקס (ובכך חוזרת לשלוט בפרטנר). במסגרת העסקה תמכור סאני (החברה האם של סקיילקס) כ-75% מהחברת הבת להאצ'יסון תמורת כ-125 מיליון דולר, ותקבל בתמורה את פעילות יבוא ושיווק מכשירי סמסונג בישראל תמורת 100 מיליון דולר. גם S&P מעלות הורידה דירוג האשראי של החברה השבוע.

במידרוג מציינים כי הורדת דירוג החברה נובעת בעיקר מהעסקה המדוברת, אשר כרוכה בהצעת רכש של האצ'יסון לכ-50% אג"ח סקיילקס המשקפת "תספורת" של כ-30% בערך.

"הדירוג הנוכחי מגלם את הערכתו כי הצעת הרכש הכרוכה בעסקת האצ'יסון הינה מסוג Distressed Exchange Offer ומהווה בהתאם למתודולוגיה של מידרוג כשל פירעון", לשון הודעת מידרוג.

בחברת הדירוג מציינים כי הצעת הרכש תגרום להפסד למחזיקי האג"ח של סקיילקס, ביניהן וכן כי היא מובילה לעלייה משמעותית בסיכון האשראי של החברה "נוכח היחלשות תוצאותיה העסקיות של פרטנר ואי-הוודאות הגובהה השוררת בשוק הסלולר המקומי".

"פוטנציאל הדיבידנדים מפרטנר בטווח הזמן הקצר והבינוני הופחת משמעותית נוכח החרפת תנאי התחרות בענף הסלולר הפוגעת בהכנסות וברווח הנקי של פרטנר", לשון הודעה מידרוג, ומציינים כי בתוך כך ישנה הרעה בגמישות הפיננסית של החברה.