מקורות: הנזק ממשבר המים עלול להגיע ל-800 מיליארד ד'

לפי נתוני ה-OECD, בשנת 2050 צפוי כי 40% מאוכלוסיית העולם תסבול מבעיית מחסור במים באיכות ראויה

הנזק הכלכלי העולמי, כתוצאה ממשבר המים הצפוי בשנת 2050, עלול להגיע לכ-800 מיליארד דולר, כך מעריכה חברת המים הממשלתית "מקורות". היערכות מתאימה, הטמעת פתרונות מים וטכנולוגיות מים כבר עכשיו עשויות להביא להקטנת היקפי המשבר.

יו"ר "מקורות", אינג' אלכס ויז'ניצר, ומנכ"ל החברה, שמעון בן חמו, אירחו אתמול במשרדי החברה בתל אביב את מזכ"ל OECD, אנחל גורייה, במעמד שר האנרגיה והמים, ד"ר עוזי לנדאו. השניים קראו למזכ"ל לשתף פעולה כך שה-OECD יהווה פלטפורמה לייצוא הידע המקצועי שצברה "מקורות" לאורך 75 שנותיה, לצורך פתרון משברי מים בעולם כולו, ובמדינות העולם השלישי בפרט.

מזכ"ל ה-OECD אמר בפגישה כי הארגון מעוניין להפיץ את הידע והטכנולוגיות מישראל למדינות העולם השלישי כחלק מההתמודדות עם משבר המים העולמי. משבר המים העולמי צובר תאוצה, הדרישה למים עולה בקצב מהיר הרבה יותר מקצב גידול האוכלוסייה. אחד הנושאים החשובים על סדר יומו של ה- OECD הוא נושא המים. באתי ללמוד היום מכם על היכולות של "מקורות", בהן נתקלתי בביקוריי ברחבי העולם, בניהן סוגיית ניהול מערכת מים ארצית תוך איזון עם שמירה על הסביבה, התמודדות עם ניהול מודל משק מים תעריפי וכו'. ה-OECD מחפש ידע, ניסיון ומקצועיות, להעברת ידע לפתרון משבר המים העולמי.

לפי נתוני ה-OECD, בשנת 2050 צפוי כי 40% מאוכלוסיית העולם תסבול מבעיית מחסור במים באיכות ראויה. לפי נתוני האו"ם צפוי המשבר במשק המים העולמי רק להחריף. עד שנת 2025 תיווצר מצוקת מי שתייה בלמעלה ממחצית ממדינות העולם. בשנת 2050, כאשר אוכלוסיית העולם תגיע לכ-9.1 מיליארד נפש, המשבר צפוי להגיע לשיא בעיקר באפריקה, בדרום אמריקה ובמערב אסיה. על פי הנתונים, בשנת 2050 אחד מכל ארבעה אנשים יחיה במדינה שבה יהיה מחסור חלקי או קבוע במי שתייה.