ואניטי פייר: "שרה נתניהו מנהלת את ההצגה וחורצת גורלות"

"נתניהו הוא איש חזק אבל שרה מנהלת את ההצגה", נכתב בכתבת פרופיל מיוחדת ■ "היא מחליטה עם מי הוא ייפגש, מי יועסק במשרד ולפעמים מקבלת את ההחלטות החשובות ביותר"

אחרי כתבת הפרופיל המחמיאה לה זכה בשבועון "טיים" היוקרתי, גם מגזין התרבות הנחשב "ואניטי פייר" הכין לגיליון יולי כתבת פרופיל המנסה לנתח את דמותו של ראש הממשלה נתניהו, אולם מי שזכתה להתעניינות גדולה מצדו של עורך הכתבה, דיוויד מרגוליק, היא דווקא רעייתו של ראש הממשלה.

כבר בתחילת הכתבה, מביא הכתב את ההתרחשות במהלך השבעה על שמואל בן ארצי, אביה של שרה נתניהו שהלך לעולמו לאחרונה בגיל 97. מרגוליק ציין כי נתניהו, איש כוחני וחזק, מעורר לעתים אנטגוניזם אפילו בקרב מקורביו. "הפעם, הוא ראש הממשלה, עליו להיות בקשב ולא לטעות", הדגיש. נתניהו שהה לצד אשתו, כאשר מצעד האורחים המכובדים הגיע לנחם את הגברת נתניהו. "שרה מנהלת את ההצגה כאן", סיפר לעיתון טייקון ששהה בשבעה והוסיף: "היא חורצת גורלות".

בחודש אוקטובר, החליט ראש הממשלה להיענות לדרישות חמאס ולשחרר 1,027 מחבלים תמורת החזרתו לישראל של החייל החטוף גלעד שליט. "הוא הצליח לשתק אפילו את ההתנגדות מצדן של סיעות הימין שמתנגדות בדרך כלל לשחרור מחבלים", נכתב במגזין על החלטת נתניהו, "עסקת החליפין הזניקה את הפופולריות של נתניהו בציבור". הכתב דאג להדגיש ששרה תמכה לחלוטין בביצוע העסקה.

"הישראלים רואים בשרה כליידי מקבת'", כותב המגזין. "יש לה יד בכל החלטה ובכל מעשה של בעלה, את מי הוא מעסיק במשרדו ואפילו עם מי הוא נפגש או לא נפגש. לשרה יש השפעה על בעלה, שנובעת מהעובדה שהיא החליטה לעמוד לצד בעלה לאחר הרומן המתוקשר שהתפרסם בציבור". בהמשך מדווח בכתבה על חוזה בין בני הזוג, שבמסגרתו היא אסרה עליו להיפגש את אחד מחברי ילדותו.

ה"ואניטי פייר" כותב עוד על השליטה של הגברת נתניהו בבעלה ובאמצעי התקשורת. באחד המקרים, ביקשה "הגברת", כפי שהיא מתוארת, מראש הממשלה נתניהו להתקשר מוושינגטון לנוני מוזס, המו"ל של ידיעות אחרונות - בדרישה שישנה את הכתבה המפורסמת.

כל טעות שלה מפורסמת בהבלטה בתקשורת הישראלית", כתב המגזין, "במיוחד בהיתקלויות שלה עם עוזרות הבית שהובילו במקרים מסוימים לתביעות. במקרים האלה, ראש הממשלה נתניהו מתעקש לעמוד לצדה".

ראש הממשלה עצמו התייחס למעמדה של רעייתו ואמר: "אנשים נדהמים כשהם פוגשים אותה. הם לא מבינים כמה היא שונה מהתמונה שמצויירת לעתים בתקשורת. היא הפכה אותי לאדם פתוח יותר לאנשים".

ה'בילד': "שרה מסורה למשפחתה ולישראל"

במקביל, מתברר שבני הזוג נתניהו מעוררים עניין גם בגרמניה. העיתון "בילד" שייצא לאור ביום ראשון, יפרסם ריאיון מיוחד עם אשת ראש הממשלה. כתב המגזין התלווה לשרה נתניהו במשך יומיים, במהלכה חזה ב"איזון בין חייה הציבוריים והפרטיים, משפחתה ופעולותיה החברתיות", כך על פי ה'בילד'.

"בעלי הוא לא רק השותף שלי לחיים, אלא גם חברי הטוב ביותר", מתארת שרה את 22 שנות נישואיה עם ראש הממשלה. כתב העיתון הגרמני מפרגן לרעיית רה"מ, וכותב כי "מצאנו בשרה אישה אינטילגנטית שמסורה מאוד לבעלה, אם לשני ילדים שעובדת בעיריית ירושלים". וראש הממשלה עצמו הוסיף ואמר: "אשתי מעניקה לי חום ותמיכה".