מכה ליצוא הנפט: הופסק מתן אישורים לספינות איראניות

החברה הצרפתית "בירו וריטאס" הודיעה על הפסקת פעילותה באיראן ■ החברה מספקת אישורי כשירות לכלי שיט, הנדרשים לטובת עגינת כלי השיט בנמלים זרים

החברה הצרפתית "בירו וריטאס" (Bureau Veritas) הודיעה על הפסקת פעילותה באיראן, בעקבות מסע לחצים שהופעל עליה מצד ארגונים בינלאומיים. "בירו וריטאס" מספקת אישורי כשירות לכלי שיט, לאחר שהיא מוודאת שלא נשקפת מהם סכנה בטיחותית או סביבתית. ללא אישור שכזה, כלי שיט אינם יכולים לעגון בנמלים זרים.

הפסקת הפעילות באיראן ואי מתן אישורים לכלי שיט איראניים משמעה פגיעה קשה באפשרות של כלי שיט איראניים לעגון בנמלים מחוץ לאיראן, ועיקרה - פגיעה ביצוא הנפט של איראן וביבוא סחורות למדינה. בירו וריטאס היא הגוף השני מסוגו שמפסיק לעבוד עם כלי שיט איראניים. הקודם היה לויד'ס רג'יסטר הבריטי.

ארגון אמריקני בשם United Against Nuclear Iran הוא שהוביל את מכבש הלחצים על החברה הצרפתית, עד להחלטתה אמש. אותו ארגון מפעיל קמפיינים ציבורים ותקשורתיים נגד שורה של גופים כלכליים בינלאומיים כגון יצרניות רכב, חברות תקשורת וגופים פיננסיים בקריאה להפסיק את פעילותם באיראן.

בעקבות פעילות UANI הודיעו לאחרונה חברות יונדאי, פיאט ופורשה על הפסקת פעילותן באיראן. גם המהלך לניתוק איראן ממסלקת הכספים SWIFT לפני מספר חודשים היה פרי של מאמצי UANI להחרפת הסנקציות על איראן כדי לאלץ אותה לוותר על שאיפותיה הגרעיניות.