הנגיד הגרמני: "ספרד צריכה לבקש סיוע לבנקים שלה"

בראיון שהעניק יינס ווידמן לעיתון גרמניה ואמור להתפרסם מחר, קרא לספרד לא להסס מלבקש סיוע בינלאומי ■ "ייצרנו את קרנות החילוץ בדיוק למטרות הללו" ■ הנגיד גם תקף את התנהלות ספרד

גרמניה דוחקת בספרד לבקש חבילת חילוץ עבור מערכת הבנקאות שלה על מנת למנוע התדרדרות נוספת מהמצב, כך עולה היום מראיון שהעניק הנגיד הגרמני לעיתון מקומי ושאמור להתפרסם מחר. בראיון אמר יינס ווידמן שספרד לא צריכה להסס בלבקש סיוע.

את הראיון העניק ווידמן לעיתון הגרמני "Welt am Sonntag" במהלכו קרא הנגיד הגרמני לספרד להשתמש בכל הכלים הבינלאומיים על מנת להציל את מערכת הבנקאות שלה וזה כולל גם פנייה לקרן הסיוע הזמנית של האיחוד האירופי ה-EFSF, במידה והיא מרגישה שהיא לא מצליחה לעמוד לבדה בנטל של מערכת הבנקאות המקומית שלה.

"אם ספרד מוצאת את עצמה כורעת תחת הנטל של מערכת הבנקאות שלה היא יכולה לפנות למנגנונים שיצרנו במיוחד עבור מקרים מסוג זה", אמר ווידמן בראיון, שכאמור, אמור להתפרסם מחר. הדברים מתפרסמים ביום שבו אמורה ספרד לפנות לגופים בינלאומיים על מנת לקבל סיוע לבנקים שלה.

ווידמן תקף במהלך הראיון את ההתנהלות של הממשלה הספרדית שרק עד לפני כמה ימים טענה שהכל נמצא תחת שליטה ושאין צורך בהתערבות בינלאומית במשבר. "אנחנו לא נסבול את הגישה של ספרד לפיה היא טענה "שהכל בסדר ונעשה הכל על מנת להימנע מהתערבות בינלאומית", בתקווה שהבנקים המרכזיים בעולם ייצטרכו להתערב על מנת למנוע אסון כלכלי מבלי להטיל על המדינה מגבלות מסויימות".